Haarvorm onvolledig dominant?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 10

Haarvorm onvolledig dominant?

Hi allemaal dit is mijn eerste bericht :eusa_whistle: ,

Ik val maar meteen met de deur in is. Ik moet voor bio een onderzoek doen binnen mijn familie, het onderwerp is erfelijkheid en ik moet onderzoeken wat de genotypen zijn van mijn ouders/broers/ zussen etc. Nou blijf ik hangen op een punt, en dat is of haarvorm nou volledig of onvolledig dominant en is en wat de genotypen van die dingen (sluik, krullend en golvend) nou zijn.

Ik zelf denk dat het onvolledig dominant is en dat sluik AsAs is, golvend AsAk en krullend AkAk is. Maar vrienden van mij zeggen van niet, normaal vertrouw ik wel in mezelf maar dit is een PTA voor 10procent dus het is belangrijk voor me dat is dus ook de reden dat ik dit hier vraag.

Alvast bedankt,

Clemenza

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Haarvorm onvolledig dominant?

Je hebt naar mijn weten volledig gelijk door te stellen dat je te maken hebt met onvolledige dominantie (incomplete dominance). Golvend haar is dan ook eigenlijk een combinatie van sluik en krullend haar (dus heterozygoot)
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 8.614

Re: Haarvorm onvolledig dominant?

Of nu één, twee of honderd personen zeggen dat het correct is, verandert niet veel aan de zaak. Wouter heeft m.i. gelijk.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 10

Re: Haarvorm onvolledig dominant?

Dat doet het dus wel...

Berichten: 8.614

Re: Haarvorm onvolledig dominant?

Dat doet het dus wel...
Waarom dan wel?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 10

Re: Haarvorm onvolledig dominant?

Ieder mens kan een fout maken, misschien doet Wouter_Masselink dat ook wel. Zie het als mijn controlegroep

Reageer