Dieren die leven in de lucht

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 215

Dieren die leven in de lucht

Vissen blijven, normaal, hun hele leven in het water. En landdieren blijven hun hele leven op het land. Er zijn ook nog amfibiën, maar daar gaat het nu even niet om.

Zijn er ook dieren die alleen in de lucht blijven en daar eten, slapen en paren en slecht landen bij hoge uitzondering?
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."



- Philip K. Dick

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Dieren die leven in de lucht

Ik denk dat er geen vogels zijn die dit kunnen volhouden om te blijven vliegen, mochten er zo dieren zijn dan moet je volgens mij naar kort levende insecten zoeken ...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Dieren die leven in de lucht

Er zijn vogels die hun hele leven in de lucht doorbrengen, en enkel en alleen maar aan land komen om eitjes te leggen en ze uit te broeden.

Zo zijn er vogels die voor meerdere jaren aan een stuk boven de zee blijven. Ik denk sommige albatrossen, er zijn er nog andere, maar ik kan zo direct niet op een naam komen.

Berichten: 236

Re: Dieren die leven in de lucht

Blijft de gierzwaluw ook niet altijd vliegen ?

En als hij op de grond land kon hij volgens mij niet meer weg komen ?

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Dieren die leven in de lucht

Hoezo niet meer wegkomen?
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Dieren die leven in de lucht

ZVdP schreef:Er zijn vogels die hun hele leven in de lucht doorbrengen, en enkel en alleen maar aan land komen om eitjes te leggen en ze uit te broeden.  

Zo zijn er vogels die voor meerdere jaren aan een stuk boven de zee blijven. Ik denk sommige albatrossen, er zijn er nog andere, maar ik kan zo direct niet op een naam komen.


Oh wist ik niet, die vogels moeten dan toch immens veel energie verbruiken ? En blijven vliegen als je slaapt lijkt me ook niet zo evident :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Dieren die leven in de lucht

Albatrossen zweven in de lucht, vrijwel zonder een enkele vleugelslag. (spanweidte van de reuzenalbatros is maar liefst 3,2 meter!)

Daarvoor gebruiken ze luchtstromen en tussen de broedseizoenen in, zijn ze in staat meer dan 1 reis rond de wereld te maken.

Ze eten inktvis die ze 's nachts van het water scheppen.

Dan is het wel moeilijk om terug de lucht in te geraken.

Voor de rest komen ze alleen aan land om te broeden.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Dieren die leven in de lucht

Wel een rare maaltijd voor een vogel, maar dit is dan weer iets dat ik bijweet :wink:

Berichten: 236

Re: Dieren die leven in de lucht

Hoezo niet meer wegkomen?
Wegvliegen

Gebruikersavatar
Berichten: 215

Re: Dieren die leven in de lucht

En als hij op de grond land kon hij volgens mij niet meer weg komen ?


Lijkt me toch dat een zweefvogel een heuveltje oploopt en er vanaf zweeft. En voila hij is weer in de lucht, al zal dat best wat energie kosten. Maar hij kan zijn nest dan best op een heuvel plaatsen, hoeft 'ie er in ieder geval niet meer op te klimmen.
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."



- Philip K. Dick

Berichten: 236

Re: Dieren die leven in de lucht

Doffer schreef:En als hij op de grond land kon hij volgens mij niet meer weg komen ?


Lijkt me toch dat een zweefvogel een heuveltje oploopt en er vanaf zweeft. En voila hij is weer in de lucht, al zal dat best wat energie kosten. Maar hij kan zijn nest dan best op een heuvel plaatsen, hoeft 'ie er in ieder geval niet meer op te klimmen.


Of hij maakt een nest in een grot of oude schuur aan het dak waaruit hij zich kan laten vallen en wegvliegen (wat is de natuur toch slim) :wink:

Reageer