Kooi van faraday op mensenmaat

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 4

Kooi van faraday op mensenmaat

In verband met persoonlijke elektromagnetische overgevoeligheid zou ik graag de kooi van Faraday maken en uittesten.

Ik ben een absolute leek in wetenschap. Kan iemand mij informatie geven over hoe ik dat zo eenvoudig en efficiënt mogelijk aanpak?

Berichten: 382

Re: Kooi van faraday op mensenmaat

In verband met persoonlijke elektromagnetische overgevoeligheid zou ik graag de kooi van Faraday maken en uittesten.
Is dat wel verstandig? Met overgevoeligheid voor elektromagnetische straling een kooi van Faraday maken? In een kooi van Faraday ben je wel veilig, maar er buiten, dat vraag ik me af? Wat wil je gaan testen, ik ben namelijk geïntresseerd?

Anyway, geen gezwets die niks met jouw vragen te maken hebben:
Ik ben een absolute leek in wetenschap. Kan iemand mij informatie geven over hoe ik dat zo eenvoudig en efficiënt mogelijk aanpak?
Doe eerst eens een heleboel onderzoek; wat is een kooi van Faraday, hoe werkt ie, wat voor risico's heb je bij een kooi van Faraday enzovoort.

Jij wilt een kooi van Faraday maken, als jij er een op mensenschaal wil gaan maken, dan kost en vergt jouw dat een heleboel energie. Gebruik een simpel vogelkooitje van geleidend materiaal, en je bent al een heel stuk opweg. Wil je dit niet; dan kun je overwegen om er zelf een te maken. Dan moet je een kooi maken van elektrisch geleidend materiaal zoals koper. Succes namens mij. :eusa_whistle:

Met vriendelijke groet,

Niek
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.547

Re: Kooi van faraday op mensenmaat

Het simpelste lijkt me om in bed te gaan liggen in een aluminiumfolie reddingsdekentje. Dat is sterker dan aluminiumfolie uit de keuken, en het is goedkoop.

Berichten: 4

Re: Kooi van faraday op mensenmaat