Kooi van faraday op mensenmaat

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 4

Kooi van faraday op mensenmaat

In verband met persoonlijke elektromagnetische overgevoeligheid zou ik graag de kooi van Faraday maken en uittesten.

Ik ben een absolute leek in wetenschap. Kan iemand mij informatie geven over hoe ik dat zo eenvoudig en efficiënt mogelijk aanpak?

Berichten: 382

Re: Kooi van faraday op mensenmaat

In verband met persoonlijke elektromagnetische overgevoeligheid zou ik graag de kooi van Faraday maken en uittesten.
Is dat wel verstandig? Met overgevoeligheid voor elektromagnetische straling een kooi van Faraday maken? In een kooi van Faraday ben je wel veilig, maar er buiten, dat vraag ik me af? Wat wil je gaan testen, ik ben namelijk geïntresseerd?

Anyway, geen gezwets die niks met jouw vragen te maken hebben:
Ik ben een absolute leek in wetenschap. Kan iemand mij informatie geven over hoe ik dat zo eenvoudig en efficiënt mogelijk aanpak?
Doe eerst eens een heleboel onderzoek; wat is een kooi van Faraday, hoe werkt ie, wat voor risico's heb je bij een kooi van Faraday enzovoort.

Jij wilt een kooi van Faraday maken, als jij er een op mensenschaal wil gaan maken, dan kost en vergt jouw dat een heleboel energie. Gebruik een simpel vogelkooitje van geleidend materiaal, en je bent al een heel stuk opweg. Wil je dit niet; dan kun je overwegen om er zelf een te maken. Dan moet je een kooi maken van elektrisch geleidend materiaal zoals koper. Succes namens mij. :eusa_whistle:

Met vriendelijke groet,

Niek
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.547

Re: Kooi van faraday op mensenmaat

Het simpelste lijkt me om in bed te gaan liggen in een aluminiumfolie reddingsdekentje. Dat is sterker dan aluminiumfolie uit de keuken, en het is goedkoop.

Berichten: 4

Re: Kooi van faraday op mensenmaat

Ik had gisteren een gesprek met iemand over gevolgen op de gezondheid in verband met elektromagnetische overgevoeligheid. Omdat ik met zo'n vreemde fysieke onverklaarbare ongemakken al jaren kamp zou ik idd bvb graag proberen 's nachts te slapen in een 'stralingsvrije' ruimte... vandaar mijn idee om een kooi op mensenmaat te maken.

Mss klinkt dit absurd, maar ik zou het graag proberen na alles wat ik al heb geprobeerd lijkt dit me toch de moeite waard.



PS waar kan ik zo een dekentje vinden?

Wel niet echt handig om de hele nacht kopje onder en blijven ademen natuurlijk...

Wat energie insteken betreft, dat heb ik er voor over.

Vast bedankt voor de reacties.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.547

Re: Kooi van faraday op mensenmaat

Heel veel winkelketens (in Nederland) verkopen zulke dekentjes voor een paar euro, als onderdeel voor een 'noodpakket' thuis, geloof ik. Als je er een paar koopt kun je een soort klamboe maken om je bed, dat lijkt me wel comfortabel, als je tenminste een paar gaten openhoudt voor de ventilatie.

Berichten: 4

Re: Kooi van faraday op mensenmaat

Hartelijk dank Jkien een super idee !!

Nog een vraagje : is het dan de bedoeling dat dat materiaal ook onder mijn bed ligt. Ik veronderstel dat ik als het ware omgeven moet zijn door alu folie? En maakt het uit welke kant ik binnen en welke buiten doe? Blijkbaar heb je een gouden en een zilveren kant aan zo'n dekentje???

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.547

Re: Kooi van faraday op mensenmaat

Ja, je moet de onderkant ook afschermen. Voor de afscherming maakt het niet uit welke kant naar buiten wijst, dus kijk wat er het mooiste uitziet. Mij lijkt het prachtig om het van deken tot deken af te wisselen.

Berichten: 4

Re: Kooi van faraday op mensenmaat

:eusa_whistle: Ok, aan het werk dan maar....

Mijn ervaring volgt.... :-)

Berichten: 111

Re: Kooi van faraday op mensenmaat

Een auto werkt ook als een kooi van faraday :eusa_whistle:

Berichten: 1

Re: Kooi van faraday op mensenmaat

mss vind je hier een oplossing voor je probleem : http://www.shieldingsystems.eu/

Reageer