Testen van gnu m4 macro's in combinatie met assembler voor ppc-555

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 12

Testen van gnu m4 macro's in combinatie met assembler voor ppc-555

Als eindwerk moet ik de regelkring van een robot veranderen zodoende deze in de toekomst makkelijker te kunnen aanpassen.

Het programma van de robot wordt in verschillende stappen afgewerkt. De eerste stap is de logische strutuur van het programma uittekenen in een soort CAD-programma. Dat programma genereert dan een aantal bestanden die de logische structuur verdeelt over de 2 processoren. Het doet dit aan de hand van GNU M4. Het maakt lege macro's aan die dan met de hand ingevuld moeten worden door de programmeur.

De taal waarin deze macro's ingevuld moeten worden hangt af van de processor waarvoor de macro's bedoeld zijn. In mijn geval is dit steeds assembler voor de "PowerPC 555".

Aangezien ik zo'n 100 macro's moet schrijven is debuggen aan de hand van "werkt de robot of niet" nogal onmogelijk.

Is er een mogelijkheid om de macro's afzonderlijk te testen en zoja, welke programma's moet ik hiervoor gebruiken?

Alvast Bedankt!

vb van een macro:

define(`SKiG_1',`ifelse(MGC,`INIT',`li r30,25182; mulli r30,r30,1; B(stw r30,$1)')')

Reageer