Springen naar inhoud

Probleem toestel 110v naar 220v

• Log in om te kunnen reageren

gunnie24

gunnie24

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 maart 2010 - 11:45

Hallo allemaal,

Heb het volgende probleem, het gaat over een blaastoestel van 8.0 Peak HP (2x4.0 Peak HP motoren) en ze geven een vermogen aan van P=2160W en I=19A en U=110V.
Nu volgens de fabrikant zijn ze leverbaar in 220V dus als ik de formule P=U*I gebruik kom ik voor I=P/U dus I=9.9A
Nu is het probleem, heb je voor dit toestel nu 19A nodig of 10A?
Nog gevonden dat 1HP= 746W dus 8HP=5968w.
Ook heb ik gelezen dat het stroomverbruik ook afhankelijk is van de cos fi van het toestel is deze slecht dan verbruikt het toestel veel meer ampere.
Voorbeeld hiervan is mijn compressor, 220v, 3HP=2238W en opgegeven P=2.2Kw en de stroom komt op I= 14.6A :eusa_whistle: dus hiervan is de cos fi=0.65
Word er zelfs een beetje gek van, zelf heb ik maar een aansluiting tot 16A dus wil echt zeker weten of ik geen miskoop doe en maar enkel 1 motor kan gebruiken ipv 2 motoren.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8797 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 maart 2010 - 13:27

Een toestel met 2160 watt opgenomen vermogen kan nooit 8 pk mechanisch werk leveren - veel meer dan 3 zit er domweg niet in. Of het opgegeven verbruik klopt niet, of de opgegeven prestaties kloppen niet... al geeft men wel aan dat het om een piekvermogen gaat, en zou dat gebruik een gemiddelde -kunnen- zijn. Bij electrische apparatuur is het echter wel gebruikelijk om het maximum opgenomen vermogen te specificeren.

Ik denk dat het heel krap gaat worden - zoals je zelf al aangeeft zit je met die 3 pk motor al bijna tegen de limiet van je aansluiting aan (zij het goeddeels door slechte faseverhouding), dus de kans dat een 4pk model eroverheen gaat is levensgroot... zelfs met een cos-phi van tegen de 1 is het al krap op 230v/16a!
Victory through technology

gunnie24

gunnie24

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 maart 2010 - 17:34

Heel erg bedankt voor het antwoord, denk dat ze een beetje(veel) overdrijven met het vermogen van hun motoren.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures