Springen naar inhoud

Geldigheid rt

• Log in om te kunnen reageren

gouwepeer

gouwepeer

• >250 berichten
  • 299 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 maart 2010 - 20:30

Op alles over sterrenkunde kwam ik het volgende tegen:

Uit dat onderzoek, dat zich op het nog verdere heelal richtte, bleek dat de relativistische beschrijving van de zwaartekracht op afstanden van 8 tot 11 miljard lichtjaar niet voldoet.

Ik neem aan dat de fundamentele natuurkrachten door het hele heelal van kracht zijn.
Volgens het bericht gelden de wetten van de rt wel op een afstand van 3 miljard lichtjaar, wat op zich een hele geruststelling is.

Verder zien we alles op die afstand van 8 tot 11 miljard lichtjaar afstand ook zoals het 8 tot 11 miljard jaar geleden was, dus in de tijd dat het heelal 2,7 tot 5,7 miljard jaar oud was.
Kan deze leeftijd van invloed zijn voor de geldigheid van de rt?
login: yes
password: I don't know, please tell me
password is incorrect
login: yes
password: incorrect

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 maart 2010 - 13:27

Kan deze leeftijd van invloed zijn voor de geldigheid van de rt?

Al onze experimenten die we uitgevoerd hebben zijn in feite uitgevoerd in een periode van ongeveer 500 jaar, en we hebben experimenten die teruglopen tot 3000 jaar geleden. De sporen die we op aarde terugvinden zijn ook nog maar 'recent', de aarde zelf is meer 4 miljard jaar oud. Dus eigenlijk weten we dat niet echt. We gaan er van uit van wel (want dat is de enige manier om aan wetenschap te doen als je geen experimenten kunt bedrijven, het kosmologisch principe)

Eigenlijk kan het best zijn dat er iets op de lange schaal is dat langzaam verandert, en waar wij dus (nog) geen weet van hebben. En dus kan het ook best zijn dat 7 miljard jaar geleden RT niet helemaal opging.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures