Bosmier vergroot afbeelden

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Bosmier vergroot afbeelden

Hallo, ik zit met een probleem ik zit met een paar vragen waar ik niet uit kom... dus zou ik miss de oplossingen van mijn vragen mogen :eusa_whistle: .

Bij voorbaat dank.

een bosmier zit op 4,5 cm van een lens (S= 25dpt ) met behulp van een lamp beeldt de lens deze mier op een scherm af als een monster dat 2,4 dm (24cm) groot is.

a) bereken de brandpuntsafstand van de lens

b) bereken hoever het scherm van de lens afstaat

ik zou graag hulp willen..

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Bosmier vergroot afbeelden

Verplaatst naar huiswerk.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Bosmier vergroot afbeelden

Dag Henkboek, welkom :eusa_whistle: op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="1" class="bbc">[td] DEKKENDE TITEL

Geef in je titel een zo dekkend mogelijke omschrijving van je vraagstelling

Maak in een paar woorden duidelijk waar het over gaat. Je kunt wel duizend onderwerpen verzinnen met als titel [natuurkunde]mechanica, en die vindt dus niemand meer terug. [natuurkunde]bungee-jump is dan bijvoorbeeld duidelijker en maakt je topic herkenbaarder


[/td]</table>
We hebben nu je titel even aangepast. Denk je er de volgende keer zélf aan??
Quote<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="1" class="bbc">[td] EEN PROBLEEM PER TOPIC

Meerdere en vooral gevarieerde vragen samen in één topic stellen leidt meestal tot verwarring: antwoorden op verschillende vragen lopen dan door elkaar enzovoort. Als je (veel) verschillende vragen hebt, open dan gerust een aantal topics (een per vraag, of klein groepje van samenhorende vragen), maar overdrijf dat aantal ook niet.


[/td]</table>


We hebben het voorlopig even gereduceerd tot één vraag. Zie je persoonlijke berichten (Postvak, rechtsboven aan de indexpagina), waar je het weggeknipte deel kunt terugvinden. (service van de zaak)

[/color]

Aangenomen dat je zelf een oplossing wil kunnen vinden, vertel ons aub eerst wat je van deze materie wél al beheerst.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2

Re: Bosmier vergroot afbeelden

Ok, maar ik heb graag voor morgen hulp nodig anders trek ik het niet... dan haal ik een slecht cijfer en snap ik de opdracht niet... dus aub iemand :eusa_whistle: /

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Bosmier vergroot afbeelden

zo'n opdracht krijg je niet als je er helemaal niks van weet. Begin eens ergens, tot het punt waar je vastloopt? Met welke formule bereken je lenssterkte S?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer