Springen naar inhoud

.exe importen


  • Log in om te kunnen reageren

#1

In physics I trust

    In physics I trust


  • >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 maart 2010 - 20:36

Hallo allemaal,

voor een schoolopdracht moeten we een programma schrijven in een oeroude programmeertaal. Dat is op zich geen probleem, maar de grafische mogelijkheden zijn quasi nihil.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een stuk programma, dat ik heb geschreven in c++, zogezegd te 'importeren', en als dit mogelijk is: moet ik dan de gecompileerde versie importen, of zou ik op de een of de andere manier de broncode importeren en gebruiken?


Alvast bedankt!
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

317070

    317070


  • >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 maart 2010 - 20:58

Hallo allemaal,

voor een schoolopdracht moeten we een programma schrijven in een oeroude programmeertaal. Dat is op zich geen probleem, maar de grafische mogelijkheden zijn quasi nihil.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een stuk programma, dat ik heb geschreven in c++, zogezegd te 'importeren', en als dit mogelijk is: moet ik dan de gecompileerde versie importen, of zou ik op de een of de andere manier de broncode importeren en gebruiken?


Alvast bedankt!

Is die oeroude taal c++? En naar welke taal wil je importeren?
Het komt maar zeer zelden voor dat je brondcode kunt doorgeven tussen 2 talen. Meestal is het ofwel de .exe met parameters aanroepen, of de code 'porteren' met de hand.

Overigens is C++ helemaal niet zo'n slechte taal, het is zonder twijfel een van de snelste. Maar grafisch is het inderdaad niet zo eenvoudig. Overigens is quasi 100% van de 'games' in c++ geschreven, dus de grafische mogelijkheden zijn er zeker... :eusa_whistle:
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

#3

In physics I trust

    In physics I trust


  • >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 maart 2010 - 21:10

c++ is helemaal niet zo'n slechts taal, integendeel, ze is mijn lievelingstaal :eusa_whistle:
Nee, de oeroude taal is Modula 2 ](*,), en ik zou graag c++ code kunnen gebruiken in mijn Modula code.

Maar dat wordt vast moeilijk, niet?
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

#4

ZVdP

    ZVdP


  • >1k berichten
  • 2097 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 maart 2010 - 21:32

Nee, de oeroude taal is Modula 2 ;), en ik zou graag c++ code kunnen gebruiken in mijn Modula code.


Allez, gebruiken jullie niet de 'wimdows' bibliotheek tegenwoordig (dit was een project van een van mijn medestudenten)? Wij hebben het dus zelfs zonder dit moeten redden.
Rechthoek, cirkel, lijn en bitmaps, wat meer heb je eigenlijk nodig? :eusa_whistle:
(En probeer trouwens maar eens om iets deftig grafisch te doen in x86 assembly= opdracht in 3 EIT, nog veel leuker ](*,))

Wat je misschien kan doen is een aparte exe in c++ te maken die de grafische dingen doet, terwijl je modula2 programma deze oproept (Windows.ShellExecute() als ik mij nog goed herinner) en de berekeningen afhandelt. Ik denk niet dat je rechtstreeks tussen de 2 programma's kan communiceren, maar je kan bijvoorbeeld gebruik maken van tekstfiles om te communiceren.
Op deze manier heb ik ooit in modula2 1vs1 zeeslag over een netwerk gemaakt.

Veranderd door ZVdP, 16 maart 2010 - 21:37

"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower
Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

#5

In physics I trust

    In physics I trust


  • >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 maart 2010 - 22:09

Dat is knap, bedankt voor de tip!

Inderdaad, we gebruiken de Wimdows bib tegenwoordig. Dat kon vast wel tellen als project :eusa_whistle:

Ik vroeg me af of ik geen bib zou kunnen schrijven die video's support ](*,)

Als ik héél veel tijd vind ;)
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

#6

Cycloon

    Cycloon


  • >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 maart 2010 - 22:20

Je kan ook via named pipes communiceren, wat net iets geavanceerder is dan tekstfiles.

#7

ZVdP

    ZVdP


  • >1k berichten
  • 2097 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 maart 2010 - 22:25

Inderdaad, we gebruiken de Wimdows bib tegenwoordig. Dat kon vast wel tellen als project :eusa_whistle:


Hij heeft voor het project 21/20 gekregen! ](*,)

Ik vroeg me af of ik geen bib zou kunnen schrijven die video's support ;)
Als ik héél veel tijd vind ;)


Dan weer een andere collega had ook een kort 'filmpje' en heeft dit opgelost door hiervoor ongeveer 100 bitmaps te maken en achtereen in een loop af te spelen... Neemt natuurlijk gigantisch veel geheugen in beslag.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower
Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

#8

In physics I trust

    In physics I trust


  • >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 maart 2010 - 22:43

21/20 :eusa_whistle:

Met de Windows API kan je geweldig veel doen ](*,)
Weet je toevallig wat je kan ingeven voor HANDLE ? De rest lukt wel.

@Cycloon: achter die named pipes zal ik eens kijken!
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

#9

ZVdP

    ZVdP


  • >1k berichten
  • 2097 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 maart 2010 - 16:51

Ik heb het nog even moeten opzoek in mijn spelletje hoe het allemaal weer werkte, maar om bv paint te openen:

VAR hwnd:HWND;
hwnd:=GetActiveWindow();
ShellExecute(hwnd,'open','mspaint','','',SW_SHOWMAXIMIZED);

(HWND, GetActiveWindow en ShellExecute zijn allemaal van Windows geïmporteerd)
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower
Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

#10

In physics I trust

    In physics I trust


  • >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 17 maart 2010 - 20:29

Dat is echt knap!
IK ga eens grondig rondneuzen in de API!

Bedankt!
Ik ga een save-functie proberen maken dan :eusa_whistle:
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

#11

ZVdP

    ZVdP


  • >1k berichten
  • 2097 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 maart 2010 - 20:38

Deze site geeft zeer goede informatie over bijna alle methodes in de windows lib:

MSDN, ShellExecute

Het is wel niet voor modula, maar alle parameters komen wel overeen.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower
Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

#12

sillyconmarc

    sillyconmarc


  • >250 berichten
  • 318 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 20 maart 2010 - 11:30

Hier vind je een Modual2 Win32 tutorial met o.a. een stukje over grafische toepassingen.

Succes!
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

#13

In physics I trust

    In physics I trust


  • >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 maart 2010 - 11:35

Bedankt, ik zal die eens grondig doornemen!
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

#14

In physics I trust

    In physics I trust


  • >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 22 maart 2010 - 19:28

OK, het meeste lukt wel, maar wat ik nu wilde proberen - en wat niet lukt - is een soort 'splash screen' maken.

Ik dacht aan iets met Window Proc of een MsgBox, waarvan de titelbalk verborgen is ofzo...


Nog iemand met een ideetje?

Alvast bedankt!
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures