Springen naar inhoud

Kip berekening

• Log in om te kunnen reageren

johg

johg

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 maart 2010 - 17:02

Normaal gesproken rekenen we profielen uit maar houden bijna nooit rekening met KIP. Voor de belastin in de Y-richting nemen we 10% van de X-richting.
Weet iemand een URL of NOrm waar eenvoudige Kip berekening vermeld staat.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 17 maart 2010 - 17:47

TGB 1990 N 6770,wrs.ook Eurocode 3 ( art12.2.3):

Staal Fe 360 en Fe 430 : ongesteunde lengte max.65 iy (min.traagh.straal)

Als je wilt rekenen: lcr=iz*(65-50*Mincl.rekenwaarde moment bezwijktoestand /Mrekenwaarde buigend moment mbt capaciteit uiterste grenstoestand; niet zo eenvoudig om uit de textuur te komen

Staal Fe 510: max.50 iy

Wil je waterdicht zijn dan moet je het complete artikel lezen,er zitten nog wat beperkingen vermeld over staafgedeelten met moment met rekenwaardes van het buigend moment mbt de elast.capaciteit,etc (?!)

covrtray

covrtray

• >100 berichten
  • 150 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 maart 2010 - 18:24

Ik kan je alleen maar hoofdstuk 27, paragraaf 3 van boekdeel 2 "Berekening van constructies" van prof. Vandepitte aanbevelen. Ook te vinden via http://www.berekenin...es.be/2_310.htm en verder.

'k Heb hier tevens een interessante cursus liggen door prof. Van Impe, één van de opvolgers van prof. Vandepitte. 'k Zal deze niet kunnen uploaden, want dat zien de moderatoren niet graag. Ik kan wel enkele oefeningen inscannen. Mss in de loop van de avond.

-tom-

-tom-

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 maart 2010 - 08:01

In het boek "Leichtbau Konstruktion" van Bernd Klein is ook een groot hoofdstuk geweid aan kippen. Ik heb hier veel aan gehad. Het is wel Duitstalig,maar dat moet geen groot probleem zijn.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures