rennen in de regen?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 21

rennen in de regen?

Dit is waarschijnlijk niet de meest intelligente vraag maar toch moet ik hem stellen:

Je bent op punt A en je moet naar punt B, de afstand tussen punt A en punt B bedraagt 5 km

Het toeval vermag dat het regent hoe kom ik het droogst van punt A naar B

met een hoge snelheid of met een lage snelheid,

welke snelheid zou ik moeten aanhouden om door het kleinste aantal regendruppels geraakt

te worden.

Natuurlijk is dit afhankelijk van het aantal regendruppels dat neerslaat, dit getal laat ik gemakshalve open

en is in te vullen door degene die een oplossing weet voor deze berekening.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: rennen in de regen?

In MadLabs (aflevering op National Geographics) heb ik ooit eens een experiment daarover gezien, en zoals verwacht word je werkelijk minder nat als je sneller loopt (als er om de x seconden een druppel valt, en je loopt sneller, zal er minder keren een druppel vallen op jou).

Dus hoe sneller, hoe beter.

Het vraagstuk zou er anders uitzien mocht je op elke positie (x,y) een andere regensnelheid hebben, al lijkt het me logischer dat je dan een optimale baan berekent, en geen optimale snelheid: als je de beste baan uitkiest en loopt sneller, word je nog steeds minder nat dan dat je die baan afkuiert.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 21

Re: rennen in de regen?

In fysics I trust schreef:In MadLabs (aflevering op National Geographics) heb ik ooit eens een experiment daarover gezien, en zoals verwacht word je werkelijk minder nat als je sneller loopt (als er om de x seconden een druppel valt, en je loopt sneller, zal er minder keren een druppel vallen op jou).

Dus hoe sneller, hoe beter.

Het vraagstuk zou er anders uitzien mocht je op elke positie (x,y) een andere regensnelheid hebben, al lijkt het me logischer dat je dan een optimale baan berekent, en geen optimale snelheid: als je de beste baan uitkiest en loopt sneller, word je nog steeds minder nat dan dat je die baan afkuiert.
Hartelijk bedankt voor je reactie.

Gr freddie.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: rennen in de regen?

Zie ook hier, het was eveneens ooit op Mythbusters.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer