Springen naar inhoud

Vertalen

• Log in om te kunnen reageren

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 maart 2010 - 22:18

Hoe zou ik cuprates best weergeven in het Nederlands?

Want met cupraten ben ik niet echt tevreden en koperverbindingen klinkt nogal algemeen, of niet?

Alvast bedankt!
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44858 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 maart 2010 - 22:34

Want met cupraten ben ik niet echt tevreden

Waarom niet? Al eens gehoord van -manganaat, -chloraat, -boraat etc.? Het gaat gewoon om CuxOy-ionen, of algemener om koperhoudende anionen (hoeft niet noodzakelijk met zuurstof bedoel ik).

http://en.wikipedia.org/wiki/Cuprate
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 maart 2010 - 22:37

Ok, u wint!

Hoezo, winnen? Zie trouwens mijn bericht nog eens, ik voegde nog iets toe waarvan ik vermoed dat jij het niet zag voordat je antwoordde.

(sorry, ik heb het weer eens, per ongeluk mijn wijzig-moderatorknopje geklikt ipv het quoteknopje...... Jouw oorspronkelijke bericht waarop ik meende te antwoorden is dus weg...... :eusa_whistle: ) Jan van de Velde
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

mathfreak

mathfreak

• >1k berichten
  • 2460 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 maart 2010 - 11:51

Op http://nl.wikipedia..../Supergeleiding kun je zien dat de term cupraat/cupraten wel degelijkgebruikt wordt. Het staat direct onder het kopje 'Warme' supergeleiders.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 21 maart 2010 - 12:14

Hoezo, winnen? Zie trouwens mijn bericht nog eens, ik voegde nog iets toe waarvan ik vermoed dat jij het niet zag voordat je antwoordde.

(sorry, ik heb het weer eens, per ongeluk mijn wijzig-moderatorknopje geklikt ipv het quoteknopje...... Jouw oorspronkelijke bericht waarop ik meende te antwoorden is dus weg...... :eusa_whistle: ) Jan van de Velde

Ik had de link inderdaad niet gezien. En winnen ... Ik bedoel gewoon dat u gelijk hebt ](*,)

In ieder geval allemaal bedankt!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures