Springen naar inhoud

Kscn

• Log in om te kunnen reageren

Marlou

Marlou

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 maart 2010 - 22:59

Hallo!
Ik ben bezig met een scheikundepracticum, waarbij bij de qualititieve bepaling van Fe2+/3+ iets fout is gegaan. Ik heb hiervoor een oplossing van KSCN gebruikt, waarna er een roodkleuring ontstond. Er bleek later echter geen ijzer aanwezig te zijn. Ik kan me herinneren dat de KSCN-oplossing ook roodkleurig was en denk dat ik te veel heb toegevoegd.
Kan iemand bevestigen dat de oplossing inderdaad rood is, of was deze toch kleurloos? Dan moet ik namelijk naar een andere verklaring op zoek.
Alvast bedankt!
Groeten,
Marlou

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marlou

Marlou

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 maart 2010 - 08:03

Ik denk dat ik in de war ben met de cobaltnitraat-oplossing, het is logischer als KSCN kleurloos was. Er was cobalt, zink, mangaan, nitraat en sulfaat in m'n te onderzoeken poeder aanwezig.
Zou er met een van deze stoffen een reactie plaats hebben kunnen vinden, of is er eerder sprake van een verontreiniging?
Alvast bedankt!

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8933 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 maart 2010 - 09:41

Wat was nu precies de bedoeling van je proef, wat had je tot je beschikking, wat heb je gedaan en wat waren je waarnemingen?

p.s. verplaatst naar Huiswerk & Practica

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures