Springen naar inhoud

Aftrekposten student, welke

• Log in om te kunnen reageren

ster100

ster100

• >25 berichten
  • 52 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 maart 2010 - 22:02

Welke aftrekposten kan ik opvoeren als student?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 25 maart 2010 - 09:31

Ik heb je bericht even verplaatst naar een passender subforum.

Welke aftrekposten er tegenwoordig zijn weet ik niet exact, maar het zal hoop ik niet heel veel veranderd zijn sinds mijn studententijd. Toen gold simpelweg de regel "studiekosten". Dus het collegegeld, studieboeken, ander studiemateriaal (bijvoorbeeld software), etc. Reiskosten niet, aangezien je al een OV-kaart hebt.
Regel is wel dat je moet kunnen bewijzen dat je de kosten gemaakt hebt. Bonnetjes bewaren dus.

Overigens kun je op de site van de belastingdienst het aangifteprogramma donwloaden en daar kun je de boel simpel doorlopen en invullen. Overal staat ook een toelichting bij en daarbij staat meestal ook een specificatie met wat voorbeelden.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14507 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 07 april 2010 - 11:24

Ho, da's niet zonder meer waar! Je mag de gemaakte kosten van je studie alleen aftrekken als je geen studiefinanciering ontvangt! Als je wel stufi ontvangt zijn er normbedragen die je in mag vullen. Die bedragen staan vast, de werkelijk gemaakte kosten doen er dus niet toe (en je hoeft dus ook geen bonnetjes te bewaren).

Ik heb even gezocht, en kon snel dit document van de belastingdienst vinden: http://download.bela...ib2661t72fd.pdf

Maar er is ongetwijfeld ook een meer up-to-date schema te vinden van de bedragen die je op mag geven.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures