Pi buffer

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 7

Pi buffer

Mensen,

voor praktijk op school moet ik LDH uit een runderhart en kippenhartjes gaan isoleren.

hiervoor heb ik een PI (propidiumiodide?) buffer nodig maar van de directie moeten we bezuinigen en nu is de kans groot dat mijn buffer niet (op tijd) binnenkomt.

kent iemand toevallig een alternatieve buffer hiervoor die ook goed werkt.

dit is wel nodig want de zuivering van enzymen is erg lastig.

Groet, Keijzer

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Pi buffer

propiumiodide gebruikt men normaal gesproken om DNA te stainen. Het is fluorescent en zal voor jou toepassing dan ook niet nodig zijn.

Wat je dus bedoeld met een PI buffer is me niet duidelijk. Verder zal de keuze van je buffer afhankelijk zijn van de isolatie methode die je wilt gebruiken. Je ben hiervoor mede afhankelijk van de kolom die je gebruikt. Er is zonder meer informatie dus absoluut geen antwoord te geven op je vraag.

Verder, als je een werkend protocol hebt die om een specifieke buffer vraagt dan is het vaak beter om deze buffer gewoon te gebruiken dan een andere buffer te proberen met een lagere slagingskans. Liever dat het iets meer kost en zeker lukt dan dat je het eerst 10 keer moet proberen. (tijd is ook geld)
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 7

Re: Pi buffer

ik heb het protocol van een leraar die zelf ook maar half weet van hoe en wat en dat zegt hij tegen ons "jij meten jij weten"

maar excuses als mijn vraag verkeerd geformuleerd is ik bedoelde:

heeft iemand een keer zo'n enzym extractie uitgevoerd en welke buffer is hiervoor gebruikt?

volgens mijn leraar volstaat een simpele fosfaat buffer ook is dit waar?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Pi buffer

Een fosfaat buffer ( NaH2PO4 ) zou inderdaad ook prima moeten werken (met een beetje Triton-X voor lysis?) maar het hangt een beetje af van wat je met het enzym wil gaan doen als je het eenmaal hebt. Denk aan de pH van de buffer en zou het nodig zijn een protease inhibitor cocktail toe te voegen?

Zoek eens rond op de verschillende buffers die anderen gebruiken voor enzym isolatie uit spierweefsel: google natuurlijk en ook hier bijvoorbeeld.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 7

Re: Pi buffer

oke dank je wel :eusa_whistle: ik denk dat het zo wel zou moeten lukken ](*,)

Reageer