Springen naar inhoud

Kleuren

• Log in om te kunnen reageren

driesbilliet

driesbilliet

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 maart 2010 - 14:33

vandaag zag ik in de les dat er kleuren eigenlijk niet echt een kleur zijn, maar kleuren niet zijn.
dat er dus golflengten geabsorbeert worden doordat die golflengte correspondeert met de verschillen van de energieniveaus van de energiebanden van het elektron.
ik vraag me dus af.
hoe weet weet je welke moleculen welke energieniveaus bezitten? en dus welke golflengte dus kleur een molecule absorbeert?

Veranderd door driesbilliet, 24 maart 2010 - 14:34

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

eXorikos

eXorikos

• >100 berichten
  • 134 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 maart 2010 - 11:32

vandaag zag ik in de les dat er kleuren eigenlijk niet echt een kleur zijn, maar kleuren niet zijn.
dat er dus golflengten geabsorbeert worden doordat die golflengte correspondeert met de verschillen van de energieniveaus van de energiebanden van het elektron.
ik vraag me dus af.
hoe weet weet je welke moleculen welke energieniveaus bezitten? en dus welke golflengte dus kleur een molecule absorbeert?

Die eerste zin snap ik niet echt...
Ik heb dit nog nooit voor moleculen gedaan, maar voor atomen is dit de SchrŲdingervergelijking oplossen, waaruit je dan (in het geval van een gebonden elektron) een aantal discrete oplossingen ziet, elk met een eigen energieniveau.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures