Wetenschapsforum loopt achter bij de tijd.

Moderator: Miels

Berichten: 369

Wetenschapsforum loopt achter bij de tijd.

Besten,


Naar mij weten loopt Wetenschapsforum nog steeds op Wintertijd. Doet Wetenschapsforum niet aan zomertijd? Geeft zij hiermee aan dat de tijd over een jaar ongewijzigd zou moeten zijn? Is zij tegen de tijdsverandering? :eusa_whistle:


Nu waar ik het echt over wilde hebben. Zo af en toe kan ik niet inloggen op Wetenschapsforum, hoe vaak ik dit ook probeer. Dinsdag en woensdag jongstleden kwam dit het laatst voor. Ik kan dan met geen mogelijkheid inloggen, op geen enkele webbrowser. Er staat enkel: "Er is een fout opgetreden". Beide keren was dit 's ochtends het geval en kon ik pas 4 tot 5 uur later inloggen.


Daarnaast kan ik nimmer bij enkele fora in "Over dit forum". Een voorbeeld is: [faq] hoe werk ik met latex. Durf ik het toch om deze aan te klikken dan kan ik zo 1 a 2 minuten wachten voordat mij een blanco scherm verschijnt met enkel de tekst: an error has occured.

Ik heb dit enkel in Chrome geprobeerd, maar omdat de rest van alle fora netjes lopen lijkt mij dit geen webbrowser gerelateerd probleem. Misschien ook wel, ik zal dit dadelijk toch eens proberen. Ik heb dat forum overigens geen enkele keer kunnen openen, ondanks 10 tot 20 verschillende pogingen op verschillende data en tijden.


Nu ik dit laatste overigens nog een keer probeer werkt de link (http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=21484) in een keer wel. Ook weer in Chrome.


Met vriendelijke groet,


bartelomeus
Onzekerheid is de enige zekerheid die het leven te bieden heeft - leef daar naar!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Wetenschapsforum loopt achter bij de tijd.

Naar mij weten loopt Wetenschapsforum nog steeds op Wintertijd. Doet Wetenschapsforum niet aan zomertijd? Geeft zij hiermee aan dat de tijd over een jaar ongewijzigd zou moeten zijn? Is zij tegen de tijdsverandering? :eusa_whistle:
Ga naar Instellingen < Opties < Foruminstellingen < DST-correctie, selecteer "DST automatisch corrigeren?".
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 369

Re: Wetenschapsforum loopt achter bij de tijd.

Ga naar Instellingen < Opties < Foruminstellingen < DST-correctie, selecteer "DST automatisch corrigeren?".


Bedankt, maar die stond al aangevinkt! Kan ik hieruit opvatten dat bij u de tijd goed staat?
Onzekerheid is de enige zekerheid die het leven te bieden heeft - leef daar naar!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Wetenschapsforum loopt achter bij de tijd.

Hier staat het inderdaad goed; is je tijdzone ook correct ingesteld?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 369

Re: Wetenschapsforum loopt achter bij de tijd.

Hier staat het inderdaad goed; is je tijdzone ook correct ingesteld?


Ja, want voorheen stond de klok wel altijd goed. Na controle blijkt dat deze op GMT+1:00 hours staat!
Onzekerheid is de enige zekerheid die het leven te bieden heeft - leef daar naar!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Wetenschapsforum loopt achter bij de tijd.

Dat is de correcte tijdzone voor België en Nederland (CET = GMT+1)...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 369

Re: Wetenschapsforum loopt achter bij de tijd.

Dat is de correcte tijdzone voor België en Nederland (CET = GMT+1)...


Precies. En toch staat de tijd bij mij verkeerd. Zo post ik nu om 17:17, maar zie ik dat terug als 16:17
Onzekerheid is de enige zekerheid die het leven te bieden heeft - leef daar naar!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.525

Re: Wetenschapsforum loopt achter bij de tijd.

Ook bij mij haperde de overgang naar zomertijd. Gisteren en vanmorgen liep de klok van wetenschapsforum in mijn browser (IE8) steeds een uur achter, iedere keer dat ik het forum benaderde. Pas vanmiddag is dat bijgetrokken. Het verschil is vermoedelijk dat ik gisteren het forum steeds benaderde via een link naar een subpagina, terwijl ik vanmiddag naar de homepage ging.


En in Firefox gaf wetenschapsforum de verkeerde tijd aan totdat ik inlogde.

Berichten: 369

Re: Wetenschapsforum loopt achter bij de tijd.

jkien schreef:Ook bij mij haperde de overgang naar zomertijd. Gisteren en vanmorgen liep de klok van wetenschapsforum in mijn browser (IE8) steeds een uur achter, iedere keer dat ik het forum benaderde. Pas vanmiddag is dat bijgetrokken. Het verschil is vermoedelijk dat ik gisteren het forum steeds benaderde via een link naar een subpagina, terwijl ik vanmiddag naar de homepage ging.


En in Firefox gaf wetenschapsforum de verkeerde tijd aan totdat ik inlogde.

Dat is bij mij niet het geval. Zelfs na inloggen bij IE7 (ik gebruik Google Chrome) blijft de tijd bij mij een uur achter.


Misschien dat bij mij de tijd morgen goed staat. Alleen de tijd zal het leren :eusa_whistle:


Wijzigt Wetenschapsforum per gebruiker apart de tijd? En is die daarom bij mij nog niet gewijzigd en behoeft dat daarom nog wat tijd?
Onzekerheid is de enige zekerheid die het leven te bieden heeft - leef daar naar!

Berichten: 369

Re: Wetenschapsforum loopt achter bij de tijd.

Firefox nu op een andere PC geprobeerd. Eveneens een uur achterstand.
Onzekerheid is de enige zekerheid die het leven te bieden heeft - leef daar naar!

Berichten: 4.246

Re: Wetenschapsforum loopt achter bij de tijd.

Afbeelding
Quitters never win and winners never quit.

Berichten: 369

Re: Wetenschapsforum loopt achter bij de tijd.

Afbeelding


Grappig :eusa_whistle:

Maar de tijd loopt nog steeds een uur achter bij mij op WSF
Onzekerheid is de enige zekerheid die het leven te bieden heeft - leef daar naar!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Wetenschapsforum loopt achter bij de tijd.

Dan zal er toch nog iets verkeerd staan in je profiel. Dit is hoe het zou moeten staan:
Bijlagen
zomertijd.jpg
zomertijd.jpg (23.08 KiB) 1329 keer bekeken
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 369

Re: Wetenschapsforum loopt achter bij de tijd.

Dan zal er toch nog iets verkeerd staan in je profiel. Dit is hoe het zou moeten staan:


Goedemiddag Ger,



Zie bijlage aub.
Bijlagen
instelling_wsf.jpg
instelling_wsf.jpg (17.75 KiB) 1326 keer bekeken
Onzekerheid is de enige zekerheid die het leven te bieden heeft - leef daar naar!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Wetenschapsforum loopt achter bij de tijd.

Navigeer nu eens naar de de index en doe eens een harde refresh (Ctrl+F5 in Internet Explorer en Firefox). Heeft het dan effect?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer