Springen naar inhoud

Most likelihood estimater

• Log in om te kunnen reageren

Merien

Merien

• >100 berichten
  • 124 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 maart 2010 - 14:09

LaTeX

De Duitsers schieten raketten af op Londen. De Britten verdelen Londen in hokjes om te zien of er ergens op gemikt wordt of dat het volledig random is. De verdeling hoeveel hokjes hoeveel keer worden geraakt is poissonverdeeld en is hierboven te zien.

De vraag is nu om met de maximum likelihood estimator methode LaTeX te schatten.

Mijn vraag is wat ik aan moet met dat eerste hokje :eusa_whistle:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 maart 2010 - 19:41

De vraag is nu om met de maximum likelihood estimator methode LaTeX

te schatten.

Wat is in deze context DE maximum likelihood estimator methode?

Wat ik zou doen:
1. Stel een functie op voor de kans dat deze uitkomstverdeling ontstaat gegeven een bepaalde parameter LaTeX (van de Poissonverdeling). Je moet nu LaTeX zo kiezen dat je deze functie maximaliseert.
2. Neem de natuurlijke logaritme van deze functie en vereenvoudig.
3. Differentieer naar LaTeX en stel gelijk aan 0. Vindt zo het maximum.
4. Realiseer je dat de gevonden maximum likelihood LaTeX gelijk is aan de maximum likelihood LaTeX (want LaTeX bij een Poissonverdeling).

Merien

Merien

• >100 berichten
  • 124 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 april 2010 - 17:55

Ik weet niet goed welke maximum likelihood estimator methodes er nog meer zijn. Pin me daar alsjeblieft niet op vast.

Stel de tabel ziet er zo uit
LaTeX

Voor de poissonverdeling dan maak ik ervan (oh, ik gebruik LaTeX , macht der gewoonte):

LaTeX

Nou en dat dan vereenvoudigen en dan differentiŽren, gelijk stellen aan 0 (de waarde van C doet er dan niet meer toe) om de waarde voor LaTeX te vinden, waar LaTeX maximaal is.

Maar dan nu terug naar mijn originele vraag met de eerste tabel. Wat doe ik daar met het eerste hokje (0 or 1) :eusa_whistle:

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 april 2010 - 21:17

Ik weet niet goed welke maximum likelihood estimator methodes er nog meer zijn.

Ik denk te weten wat een maximum likelihood estimator is. Ik heb geen idee wat een maximum likelihood estimator methode is...

Voor de poissonverdeling dan maak ik ervan (oh, ik gebruik LaTeX

, macht der gewoonte):

LaTeX

Snap je ook hoe je hier aan komt?

Wat doe ik daar met het eerste hokje (0 or 1)

LaTeX

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures