Springen naar inhoud

Vreemde limiet

• Log in om te kunnen reageren

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 maart 2010 - 16:11

Volgende limiet is ongedefinieerd:
LaTeX
Volgens mathematica (Klik) ook.

Deze limiet zou ik dan ook ongedefinieerd beschouwen:
LaTeX
Maar: Klik

Hoe komt dit en hoe zou ik dat laatste dan kunnen bewijzen?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 maart 2010 - 16:16

Dat laatste is ook niet gewoon "A" hoor, er staat nog steeds dat interval achter. Een notatie van Mathematica om aan te geven dat je functie waarden op dat hele interval blijft aannemen, die limiet bestaat dus ook niet.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 maart 2010 - 16:18

Ahzo. Ik moet dat lezen als A vermenigvuldigd met dat interval :eusa_whistle:. Dan is mijn probleem opgelost dus gaan we verder ](*,)

LaTeX

Is dit ook nog steeds onbepaald of kan ik zeggen dat deze limiet nul is?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 maart 2010 - 16:25

Als je dit bedoelt als tweedimensionale limiet (van een functie van de variabelen A en x), dan is dit een onbepaaldheid; je eerste factor gaat naar 0 en de tweede is onbegrensd. Als bv. A = exp(-x), hou je enkel cos(x) over en blijft de functie oscilleren maar met A = exp(-2x) heb je exp(-x).cos(x) en gaat de functie naar 0.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 maart 2010 - 16:27

Goed. Het hangt dus af van de interpretatie. Daarmee weet ik dus ongeveer alles. Bedankt!

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 maart 2010 - 16:29

Als je dit in een bepaalde volgorde neemt (maar dan heb je het niet over de algemene 2D-limiet), kan de limiet wel bestaan natuurlijk:

LaTeX

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures