Springen naar inhoud

Broeikaseffect proef

• Log in om te kunnen reageren

NEO9876

NEO9876

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 maart 2010 - 15:47

Hoi!

Ik zoek een leuk proefje die te maken heeft met het broeikaseffect en het liefst ook nog met naturkunde. Één die met eigen materiaal op school is uit te voeren. Kan iemand mij helpen?

Neo

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

kleine fysicus

kleine fysicus

• >250 berichten
  • 382 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 maart 2010 - 16:02

Ik zoek een leuk proefje die te maken heeft met het broeikaseffect en het liefst ook nog met naturkunde. Één die met eigen materiaal op school is uit te voeren. Kan iemand mij helpen?

Tip: Maak een eigen broeikas. Bijvoorbeeld met een glas. Beschrijf daarbij hoe het komt dat de straling van de zon wel de broeikas binnenkomt, maar hoe het vervolgens maar een deel naar buitenkomt.
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.

Bas

Bas

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 april 2010 - 00:37

Een eigen broeikasje maken is inderdaad een goed uitvoerbare proef. Maar er is wel een verschil tussen een kunstmatige broeikas en het zogenoemde broeikaseffect van de aarde. Zoek dat eens uit...
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Kalkoen

Kalkoen

• >250 berichten
  • 389 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 april 2010 - 17:33

Variaties op uw broeikas zouden kunnen zijn om meer CO2 of andere gassen in uw broeikas te brengen, uw broeikas eens leeg te pompen met een vacuumpomp (en leg in dit geval dan geen glazen thermometer in het vacuum...) en dergelijke meer. De enige moeilijkheid is denk ik wel om een 'representatieve zon' te vinden. Als je 2 proeven doet, moet je ze alletwee in gelijke omstandigheden doen. Misschien eens proberen met een infraroodlamp?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures