[word 2007] stijl bronvermelding aanpassen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 150

[word 2007] stijl bronvermelding aanpassen

Binnen mijn thesis maak ik vaak gebruik van bronverwijzingen. Ik had graag de stijl ISO 690 - Numerieke verwijzing ietwat aangepast. Binnen mijn hoofdtekst had ik immers [nummer] in plaats van (nummer) gezien, met vierkante haakjes dus in plaats van de ronde haakjes zoals in Word geïmplementeerd.

Na wat zoeken blijkt dat ik zou moeten rommelen in C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\Bibliography\Style. Dit is echter totaal niet aan mij besteed, dus hoopte ik dat iemand onder jullie mij hierin verder zou kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: [word 2007] stijl bronvermelding aanpassen

Het bestand bevat een slordige 7000 lijnen xml dus dat is niet zomaar iets. Probleem is dat we niet goed weten naar waar we opzoek zijn. Hopelijk heb je hier iets aan: http://blogs.msdn.com/microsoft_office_wor...tions-1011.aspx

(Ik krijg met die informatie niet direct iets nuttig gevonden in het bestand C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\Bibliography\Style\ISO690.XSL

PS: LaTeX wint wel van Word wat bibliografische verwijzingen betreft :eusa_whistle: (en zelfs op meer vlakken ](*,) ) Ik schrijf mijn thesis in LaTeX.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer