Springen naar inhoud

Numerical integration

• Log in om te kunnen reageren

NvdB

NvdB

• >25 berichten
  • 40 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 april 2010 - 10:53

Best forumgenoten,

Een tijdje terug kwam ik een probleem tegen waarbij een numerieke integratie toegepast moet worden om hem op te lossen. Vandaag (en gisteren) heb ik geprobeerd dit te doen, alleen zonder succes. Ik hoop dat er (slimmere) mensen hier zijn om mij een hint en wat hulp kunnen geven.

Gevraagd wordt om de "momentum integral equation" die verband houdt met visceuze grenslagen:

LaTeX

Te integreren (numeriek) over het domein van LaTeX tussen 0 en 5, waarbij de oplossing moet worden gegeven in de vorm van: LaTeX , om hem alvolgens te plotten en te vergelijken met exacte data.

Doordat er gezegd wordt om numeriek te integreren had ik Maple in gedachten, maar op een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om een oplossing voor LaTeX te vinden...

Zou iemand me uberhaupt kunnen helpen :eusa_whistle:?

Alvast bedankt voor de moeite!

NvdB

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 april 2010 - 12:17

Gevraagd wordt om de "momentum integral equation" die verband houdt met visceuze grenslagen:

LaTeX

Is LaTeX gewoon het kwadraat van LaTeX ?

NvdB

NvdB

• >25 berichten
  • 40 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 april 2010 - 12:33

Ja, dat is gewoon een kwadraat tekentje, had ik inderdaad moeten vermelden..

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 april 2010 - 13:28

Dan zie ik twee opties:
LaTeX

of

LaTeX

NvdB

NvdB

• >25 berichten
  • 40 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 april 2010 - 13:32

Dan zou ik voor de eerste optie gaan inderdaad, aangezien je daar de kwadraat-termen hebt, die je uiteindelijk moet krijgen...

Maar heb je enig idee hoe je deze numerieke integratie uitvoert wanneer je op moet lossen naar theta kwadraat?

Grtz en bedankt voor de moeite!

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 april 2010 - 13:42

Maar heb je enig idee hoe je deze numerieke integratie uitvoert wanneer je op moet lossen naar theta kwadraat?

LaTeX
dan:
LaTeX
Ik zie geen kwadraat... :eusa_whistle: (verder ben ik niet bekend genoeg met Maple dus daar kan ik niet mee helpen).

NvdB

NvdB

• >25 berichten
  • 40 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 april 2010 - 13:48

Haha, ja die substitutie had ik ook al gezien :eusa_whistle:... Het probleem is om zoiets op te lossen naar jou substitutie variabele f(epsilon)....

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 april 2010 - 13:59

Haha, ja die substitutie had ik ook al gezien :eusa_whistle:... Het probleem is om zoiets op te lossen naar jou substitutie variabele f(epsilon)....

Hoezo? Je weet LaTeX daarmee kun je LaTeX berekenen en die kun je weer gebruiken om LaTeX te bepalen. Rinse and repeat totdat je bij de epsilon bent die je wilt hebben.

NvdB

NvdB

• >25 berichten
  • 40 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 april 2010 - 14:02

Hmm, nu je het zegt! Ik ga het even proberen uit te werken...

Bedankt voor de tip!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures