Springen naar inhoud

Lengten van een lijn

• Log in om te kunnen reageren

AronKamp

AronKamp

• >100 berichten
  • 101 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 april 2010 - 10:23

Hallo,

Ik heb een probleempje met de volgende vraag (ik heb het antwoord al, maar ik kom er maar niet uit)

De vraag is, f(x)=x2, wat is de lengte van de lijn tussen x=0 en x=1

Ik ben dan tot hier, je kan het dan met de formule voor de lengte van een grafiek zo schrijven:
(0)int.(1) = :eusa_whistle:(1+4x2) dx

Maar wat moet ik nu doen? Hoe kan ik nu een integraal uit rekenen van een wortel waar niet direct de x onder zit? Kan iemand me astubelieft helpen? Ik zou heel erg blij zijn met een uitwerking, omdat ik er bij al de vragen in dit hoofdstuk niet uitkomt en bij alle vorige geen moeite had. Maar als deze is uitgewerkt moeten de andere denk ik ook wel lukken!

Alvast heel erg bedankt!

Veranderd door AronKamp, 05 april 2010 - 10:24

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 april 2010 - 10:27

Heb je al goniometrische substituties gezien?
Met 1+(2x)≤ kan je denken aan: 2x = tan(t).

Hyperbolisch kan ook.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

AronKamp

AronKamp

• >100 berichten
  • 101 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 april 2010 - 10:57

bedankt voor het antwoord maar ik ben bang dat ik iets meer sturing nodig heb, ik kom er nog niet helemaal uit sorry.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 april 2010 - 11:02

Maar je kan alvast antwoorden op m'n vraag, want als je die substituties niet gezien hebt, gaat het niet lukken... Is het overigens de bedoeling dat je deze integraal 'met de hand' kan oplossen? En indien je die substituties niet kent, welke technieken heb je dan wel gezien?

AronKamp

AronKamp

• >100 berichten
  • 101 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 april 2010 - 11:59

Nou laat ik even verder gaan met een andere dan die is namelijk van het VWO examen B1,2 2006-1

deze kan je zien door de volgende link te volgen, en dan gaat het om vraag 11 ga naar het examen

Kan iemand me helpen ik kom er echt niet uit en kan nergens vinden hoe het wel moet, en ben morgen ook nog vrij dus kan anders heel de tijd niet verder, voordat ik het aan een leraar kan vragen! Help altsubelieft, wel al heel erg bedankt voor de hulp

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 april 2010 - 12:07

Dit werkt niet handig... Waarom antwoord je niet gewoon op de vragen? Anders is het moeilijk je verder te helpen, ook met nieuwe vragen. Het wordt er ook niet overzichtelijker op als we nu verschillende vragen door elkaar gaan laten lopen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures