Formules

Moderator: Rhiannon

Re: Formules

Welke specifikaties?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Formules

Je moet wel nadenken over de vragen:  

-Welke krachten (zwaartekracht (is redelijk ideaal, alleen een zwaartekracht generator bestaat nog niet) electromagnetisch (is erg makkelijk te maken maar werkt alleen met magnetiseerbare objecten) gefocusde laserstraal. (dit kan maar je object moet doorzichtig zijn of aan een doorzichtig balletje hangen, en je hebt een grote laser straal nodig als je over een bepaald gewicht komt. Een 50 micron balletje had geloof ik een 0.1 watt laser nodig, dus dat tikt aan).  

-Hoe wil je iets optillen en dan het gewicht uitddoven. Je tilt iets op dan gaat het automatisch aan je armen hangen. Dat kan je niet voorkomen. Zoals ik al uitlegde met de hijskraan en de weegschalen. Je zult er nooit voor kunnen zorgen dat het apparaatje er voor zorgt dat je niets van het gewicht voelt.


Dit zijn de twee belangrijkste vragen waarbij ik mij afvraag wat je daar precies mee wilt.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Re: Formules

We kunnen dus de volgende zaken uitsluiten:

Lasers.

Magnetische velden zou kunnen maar dan moeten deze zeer dichtbij het atoom een magneetveld veroorzaken.

(ze kunnen met sterke magneetvelden kikkers laten zweven)

Conclusie:

we moeten iets in het apparaat produceren dat naar beneden 'valt' of gaat en dat vlakbij het atoom een magneetveld opwekt dat inwerkt op het atoom.

Een visualisatie:

men laat staven dynamiet vallen met een tijdonsteker.

Indien deze dan exploderen stoten ze in het rond alles af.

Dus een voorwerp kan dan omhoog gestuwd worden.

Het apparaat dat de staven laat vallen wordt alleen maar lichter....

Re: Formules

Uitvinden blijft moeilijk zo te zien want anders waren er wel wat meer reakties hierop gekomen.

Omdat het verhaal met die dynamietstaven een beetje energie-verspilling is moeten we de opgewekte kracht die we nodig hebben een richting geven.

Omdat aktie reaktie geldt kunnen we kracht alfa uitoefenen op het atoom en moeten we kracht beta als reaktie bezien.

Wat oefent een aktie en reaktie in 1 richting uit?

Visualisatie: een geweer, pistool.

Dus moeten we in plaats van dynamietstaven geweren laten vallen waarbij de loop richting het op te tillen atoom staat.

Tussentijdse conclusie:

Om een massa op te tillen door een tilapparaat moeten we denken aan systeem-elementen waarbij er iets is dat aktie geeft in een te defineren richting waarbij er ook een tijdvertraging is die bepaalt wanneer deze aktie optreedt.

Het tilapparaat moet deze systeem-elementen produceren en wegschieten cq laten vallen richting de op te tillen massa.

Onder een hoek om een stabiele optilling te bekomen.

Er is nog geen formule toegepast zo te zien.

Welke 'systeem-elementen' zijn er in de natuur beschikbaar die men kan richten en produceren en die een tijdvertragingsmechanisme hebben?

Reageer