Springen naar inhoud

Vallende kastanje/impact op autoruit

• Log in om te kunnen reageren

dnbiert

dnbiert

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 april 2010 - 20:25

Beste forumleden,

Ik heb een moeilijkheidje. Iets dat ik zelf niet (meer) kan uitrekenen.
Ik ben namelijk bezig met het ontwerpen van een wagen, een soort zeepkist... En ik heb mijn vragen bij de dikte van de ruit.

Ik wil de dikte van de ruit zo maken, moest een kastanje van (gewicht 50 - 100 gram ofzo) 20 m hoog vallen op de ruit, dat de ruit deze impact zou kunnen weerstaan. Zo wil ik de dikte van de ruit berekenen. De ruit is van Polycarbonaat. Dit is een doorzichtige hoge impact resistente kunststof. Nu ik post dit bij de wiskunde omdat ik momenteel zo ver zit.

Ik pas gewoon de wet van energie toe: E = m * g * h + 1/2 m * v˛ met m = massa, g = aardversnelling, h = hoogte en v = snelheid

zo kan je m * g * h = 1/2 m * v˛ en zo de eindsnelheid vinden en dan kan je met die snelheid de impuls vinden

p = m * v

maar hoe zet je die impuls om naar een kracht?

zodat ik deze kracht kan toepassen in mijn sterkteleer programma. Ik heb daarvoor een kracht nodig.
en die impuls omzetten naar een kracht lijkt me verschrikkelijk veel met wiskunde te maken.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 april 2010 - 08:40

Verplaatst naar huiswerk.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44894 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 07 april 2010 - 18:08

Iemand die hier een handje kan toesteken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures