Springen naar inhoud

EutrofiŽring

• Log in om te kunnen reageren

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 april 2010 - 17:56

Hoi,

Ik vroeg me af wat het verband is tussen de concentratie aan fosfor en eutrofiŽring?

Ik heb gelezen dat eutrofiŽring mindert door de daling van het gebruik van fosfor, maar dat werd niet verder uitgewerkt, en ik zie het verband niet zo meteen...

Als iemand een idee heeft, shoot :eusa_whistle:
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 08 april 2010 - 18:01

Ik vroeg me af wat het verband is tussen de concentratie aan fosfor en eutrofiŽring? Ik heb gelezen dat eutrofiŽring mindert door de daling van het gebruik van fosfor, maar dat werd niet verder uitgewerkt, en ik zie het verband niet zo meteen...

Misschien biedt wikipedia uitkomst!

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 april 2010 - 17:04

OK, dat had ik bekeken, maar hoe wordt de fosfor afgezonderd uit de fosfaatgroep?
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Ensiferum

Ensiferum

• >250 berichten
  • 662 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 april 2010 - 13:33

Niet. Men rekent wel eens met fosfor ipv fosfaat als referentie, maar quasi alle aanwezige fosfor is onder de vorm van (al dan niet gebonden) fosfaten. Hier en daar kun je een organofosfor pesticide ŗ la Round-up hebben, maar dat aandeel gaat miniem zijn.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 11 april 2010 - 14:34

OK, bedankt!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures