Bbcode chemie formule generator

Gebruikersavatar
Berichten: 421

Re: Bbcode chemie formule generator

Ik kwam dit topic tegen: http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=128173


En daar gebruikt iemand dit:

H2N-R-COO- + H++H3N-R-COO-


Hoe kunnen we dit met de chem tag oplossen? Of kan dat niet? Misschien een underscore _ is altijd een -, maar dat is weer een "nieuwe regel". ;)


------


Ik zie dat jullie paar mooie pijlen hebben voor de chem-tag, ik heb zelf ook eens een paar gemaakt, misschien hebben jullie er iets aan: ;)


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


//edit: zie vorige pagina/reply voor een voorbeeld voor het icoontje.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Bbcode chemie formule generator

In het topic dat jij aanhaalt werd de chem tag niet gebruikt.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Bbcode chemie formule generator

In het topic dat jij aanhaalt werd de chem tag niet gebruikt.

Maar het blijft op zich wel een probleem, want met de tags krijg je dit:


H2N-R-COO- + H+ Afbeelding +H3N-R-COO-

Gebruikersavatar
Berichten: 421

Re: Bbcode chemie formule generator

In het topic dat jij aanhaalt werd de chem tag niet gebruikt.

Ik bedoel, wat als iemand dat schrijft met de chem-tag, dan krijg ie allemaal ladingen in plaats van strepen.


Zo:

H2N-R-COO- + H+ → +H3N-R-COO-


Nou vraag ik me af of dit valt op te lossen, of dat hier de chem-tag gewoon niet voor geschikt is. Het zou mooi zijn als de chem-tag alle chemische formules aan kan.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Bbcode chemie formule generator

Nou vraag ik me af of dit valt op te lossen, of dat hier de chem-tag gewoon niet voor geschikt is. Het zou mooi zijn als de chem-tag alle chemische formules aan kan.
Dat lijkt mij niet de bedoeling. Nu kunnen we eenvoudige formules snel weergeven (zonder altijd sub- en superscript zelf te moeten doen).

Indien we alle formules in de chem tag willen gaat dat ten kost van het gebruik voor eenvoudige formules.


(Voor moeilijke formules is er uiteraard gewoon LaTeX)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.663

Re: Bbcode chemie formule generator

Misschien een idee om een icoontje er bij te doen? Hier een voorstel: Afbeelding (zelf gemaakt ;) )
Ik vind het een goed idee, maar ik meen me te herinneren dat de editor 1 lange regel onleesbare code is. Hier iets aan wijzigen is dus haast ondoenbaar. Maar misschien heb ik het mis, dus we zullen eens kijken of het toch niet te fixen is. ;)
We hebben het bekeken, en de editor is inderdaad niet praktisch leesbaar. Het knopje an sich toevoegen is geen probleem, maar dat knopje laten communiceren met de editor dus wel.
Je kan 'm natuurlijk ook gewoon aan het snelvenster toevoegen (onder de emoticons in de volledige editor).
En dat is dus zojuist gebeurd. :)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 421

Re: Bbcode chemie formule generator

Ah, prachtig mooi plekje. ;)


Heel erg bedankt voor het verwerken van mijn idee. ;)


---


Willen jullie ook voor al die snelvenster opties een eigen icoon? Anders kan ik wel proberen ze te maken, al is acroniem wel tricky uit te drukken in een icoon.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.663

Re: Bbcode chemie formule generator

Heel erg bedankt voor het verwerken van mijn idee. ;)
En jij bedankt voor het idee! ;)
Willen jullie ook voor al die snelvenster opties een eigen icoon? Anders kan ik wel proberen ze te maken, al is acroniem wel tricky uit te drukken in een icoon.
Neuh, doe geen moeite. Dat betekent ook weer uitzoeken hoe we die dingen een eigen icoontje moeten geven, want nu bestaat er geen mogelijkheid om dat in te geven. Dat zou veel moeite tegenover weinig toegevoegde waarde (voornamelijk eyecandy) betekenen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer