koperkrullen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

koperkrullen

Ik ben op zoek naar koperkrullen, koperwol of een koperen schuurspons.

Ik heb overal gezocht nergens te krijgen, wie weet waar je het kunt halen?

Koperkrullen die je vroeger bij scheikunde gebruikte weet ik ook niet te vinden.

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: koperkrullen

Koperkrullen zijn in feite metaalafval. In het grootbedrijf worden ze vaak verkocht om terug omgesmolten te worden tot standaard staven, buizen of profielen, zoals dit ook het geval met veel andere metalen, zoals bijvoorbeed aluminium.

Ik beschik af en toe over koperkrullen maar lang niet genoeg om wezenlijk iets mee te doen, omdat koper in mijn geval (zie m'n avatar) meestal gezaagd en gevijld wordt, hetgeen geen krullen opleverd. Waar je naar moet zoeken zijn koperverwerkende nijverheden die draai- en freeswerkzaamheden op dit metaal uitvoeren, en vriendelijk vragen af je af en toe eens langs mag komen om in hun afvalcontainertje te neuzen. Zoiets mag meestal en uit ervaring weet ik dat voor kleine hoeveelheden dikwijls niets wordt gevraagd.

Tweede mogelijkheid is eens contact op te nemen met een leerkracht scheikunde van het secundair onderwijs. Vermits deze scholen toch een voorraad fijnchemicaliën in hun chemielokaal hebben, hebben zij ongetwijfeld ook wel een lijstje van leveranciers voor zulke spullen. Bij ons in België heb je onder andere "VEL" en "MERCK Belgolabo".

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: koperkrullen

En een derde mogelijkheid is eens te informeren bij www.hekserij.nl; op bestelling is meer te verkrijgen dan op de site wordt aangeboden.
β-Damascenon en maneschijn

Reageer