Geluidsspoor

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Geluidsspoor

Hoe kun je het geluidsspoor van een film of video isoleren tot een mp3?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Geluidsspoor

Het eenvoudigst lijkt mij om de film of video af te spelen en het geluid op te nemen met een mp3 recorder.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Geluidsspoor

Hoe kun je het geluidsspoor van een film of video isoleren tot een mp3?
Ik denk dat als je googlet, je massa's videobewerkingssoftware vindt die je die functie aanbieden: Het zou me niet verwonderen moest windows-moviemaker er een van zijn.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Geluidsspoor

Ik snap niet zo goed wat je met videobewerkingssoftware zou moeten. Als het om een gewone videoband gaat dan staat het geluidssignaal daar analoog op. Dus moet je de band gewoon afspelen en het analoge geluidssignaal in een mp3 recorder stoppen.

Of gaat het om iets heel anders, nl. het rippen van het mp3 geluidssignaal uit b.v. een youtube filmpje? Daar weet ik wel een makkelijke methode voor.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Geluidsspoor

Of gaat het om iets heel anders, nl. het rippen van het mp3 geluidssignaal uit b.v. een youtube filmpje?
Bijvoorbeeld.
Daar weet ik wel een makkelijke methode voor.
Je maakt me nieuwsgierig!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Geluidsspoor

Bijvoorbeeld:

Extract audio from videos and YouTube/Convert between any Audio formats. Freeware!

http://www.any-audio-converter.com/
Eric

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Geluidsspoor

Bijvoorbeeld.Je maakt me nieuwsgierig!
Nou, daar gaat'ie dan.

Bij de methode die ik gebruik speelt het conversieproces zich buiten je eigen computer af. Je hoeft dus helemaal geen applicatie te downloaden of te installeren.

De werkwijze:

Ga naar youtube (of een andere filmpjessite) en start daar het filmpje waar je de muziek uit wilt halen.

Klik onder het filmpje op 'Delen', dan krijg je de "schone" URL. Die kopiëer je.

Ga dan naar http://www.video2mp3.net/nl/ en plak daar de URL in het vakje.

Daaronder kan je nog kiezen voor standaard kwaliteit of hoge kwaliteit.

Klik dan op 'converteer'. Dan moet je een paar minuten wachten tot ze de film hebben ophaald en geconverteerd. Dat duurt ongeveer de helft van de afspeeltijd. Dus bij een film van 6 minuten duurt het converteren ongeveer 3 minuten.

Als het klaar is klik je op mp3 downloaden en daar komt hij aan.

Ik ken deze methode nog maar een paar dagen, maar ik heb zo al een aantal geluidsbestanden opgehaald. Werkt flitsend.

Als je meerdere bestanden na elkaar wilt converteren dan is het handig om in je browser 2 tabbladen te openen. Het ene zet je op youtube, het andere op video2mp3. Zo kan je makkelijk schakelen tussen die twee.

Reageer