Springen naar inhoud

Benedicts test

• Log in om te kunnen reageren

pollie

pollie

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 april 2010 - 09:14

Hoi iedereen,
Voor scheikunde labo heb ik laatst de Benedicts test uitgevoerd om verschillende concentraties van glucose oplossingen te onderzoeken (2,4,6,8,10,12% oplossingen).
Nadien heb ik met de bekomen tijden van de kleuromslagen een grafiek uitgezet in functie van de oplossing die telkens onderzocht werd.
Mijn vraag is nu, hoe kan ik zien of een (de) oplossing(en) isotonisch is (zijn) met bloed ?
Gegeven is daarbij dat er in bloed 90mg glucose per 100ml (5 milimolair) is.
Mijn bekomen grafiek is bij de eerste 3 oplossingen lineair maar zwakt daarna horizontaal af.
Alvast dank !
MVG Davy

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44893 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 17 april 2010 - 08:09

Iemand die hier een handje kan toesteken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

JeanJean

JeanJean

• >250 berichten
  • 393 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 maart 2011 - 18:37

Hallo,

Toevallig moet ik morgen de proef uitvoeren die beschreven werd door de topicstarter. Hoe ik het interpreteer is,
dat die 2,4,6,8,10,12% oplossingen met hun bijhorende tijden ijkwaarden zijn , waarmee je inderdaad een grafiek krijgt.

Dat deel van de proef moeten we dus doen. Daarna moet ik de 'kleuromslag' tijd meten van een product, bijvoorbeeld melk. Dan kan ik die tijd op de grafiek uittekenen, het punt bepalen op de grafieklijn van de ijklijn, en hieruit de concentratie glucose bepalen in melk en indien dit gelijk is aan de concentratie in bloed, is het isotonisch met bloed!

Zo redeneer ik het. Klopt dit?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures