Raar object aan hemel 13 aug '05

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Raar object aan hemel 13 aug '05

Vorige week heb k in het ZuidOosten aan de hemel (Hellevoetsluis) iets heel merkwaardigs gezien. Het leken een paar sterren bij elkaar, goudkleurig met streepjes ertussen. Het bewoon niet.

Ik heb het een beetje proberen te tekenen, maar is ook niet helemaal precies zoals het was.

http://www.natuurkundeforum.nl/hel/hemel.jpg

De strepen en bolletjes waren ongeveer net zo scherp als een ster.

Ik zit al heel de week te denken wat dat nou kon zijn, en ik heb zelfs nieteens een vermoeden.

Iemand ideeën wat dat geweest zou kunnen zijn?

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: Raar object aan hemel 13 aug '05

Hoogstwaarschijnlijk is dit een lasershow geweest.

De streepjes zouden de aanlichtstralen zijn en de rondjes, de uiteindelijke

vorm, wat jij dan als ster interpreteert. Ga eens na of er bij je in de omgeving

een kermis, show, feest o.i.d. is geweest dan weet je het voor 100% zeker.
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Re: Raar object aan hemel 13 aug '05

Er was wel 4 uur daarvoor vuurwerk afgestoken, maar daar had het echt niks mee te maken. Uhhh, een lasershow, nee daar leek het echt niet op.

Gebruikersavatar
Berichten: 588

Re: Raar object aan hemel 13 aug '05

beste David,

nie dat ik mij wil wagen aan "X-files" toestanden, maar toch...

begin van Juli (deze zomer2005) zat ik 's avonds op mijn terras en ik keek naar sterren, andere vliegende objecten.

nu, het toeval wilde dat mijn aandacht trok aan de vliegtuigen.

(hoe rap zou dat vliegen?, welke hoogte? kortom een beetje filosoferen) en plots zag ik iets, wat ik nooit zal vergeten.

een wit heldere stip die met een ontzettende snelheid van zuidkant naar de noord kant verdween. en de strafste vanal: het verdween naar 'boven'.

precies dat het naar de ruimte vliegt.

na een aantal dagen verder, van dit fenomeen, hoorde ik in de tv over 'graancirkels' -in België-

http://users.telenet.be/filiberke/graan-halle/

:shock:

in ding weet ik zekers:

-vuurwerk? neen - lasers? neen- luchtbalon? met zo'n snelheid?neen-

concorde? over België zekers :?: neen-...

-----

als er volgens u sprake is van lichtbollen.... meer info:

http://www.leylijnen.com/graancirkelinformatie.htm

------

ik weet niet of het mogelijk is om hier/elders van dit forum, te bespreken over dergelijke fenomenen.

--

nb: dit verhaal is niet verzonnen door mij- dergelijke fantasietjes is nie voor mij besteed, doch.... ieder mag het zijne erover denken.
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!

Re: Raar object aan hemel 13 aug '05

Tsja, ik zou het gewoon echt niet weten. Normaal heb ik wel een paar vermoedens waarvan 1 wel het antwoord zou zijn, maar in dit geval:

echt super raar wat ik zag. Ik zal nooit denken of geloven dat het iets buitenaard is, maar ik vind dit wel heeeeeeeel raar allemaal!!!!

Berichten: 15

Re: Raar object aan hemel 13 aug '05

Probeer eens te checken op www.ufoplaza.nl of er meer meldingen van gemaakt zijn.

Berichten: 160

Re: Raar object aan hemel 13 aug '05

Hoort dit topic niet onderhand bij het grote UFOdebat????

Re: Raar object aan hemel 13 aug '05

Neej, want we gingen ervanuit dat het geen UFO was, maar miss had iemand een andere verklaring!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: Raar object aan hemel 13 aug '05

Kan het een luchtballon geweest zijn waarvan de touwtjes verlicht zijn door het vuur/lampen?

Of een reflectie van iets op de grond?

Berichten: 160

Re: Raar object aan hemel 13 aug '05

Zat je ergens binnen? Dan zou het een reflectie hebben kunnen zijn van kaarsen bijvoorbeeld en strepen op het raam.

Re: Raar object aan hemel 13 aug '05

opzich best leuk bedachte antwoorden, maar helaas, het was echt geen kaars of een luchtballon. Het stond helemaal stil, en bleef heel de tijd staan tot ik ging slapen. Het was heel fel en goudkleurig, het leken dikke sterren met streepjes ertussen en vlak bij...

Berichten: 672

Re: Raar object aan hemel 13 aug '05

nu, het toeval wilde dat mijn aandacht trok aan de vliegtuigen.  

(hoe rap zou dat vliegen?, welke hoogte? kortom een beetje filosoferen) en plots zag ik iets, wat ik nooit zal vergeten.  

een wit heldere stip die met een ontzettende snelheid van zuidkant naar de noord kant verdween. en de strafste vanal: het verdween naar 'boven'.  

precies dat het naar de ruimte vliegt.


Als een meteoriet,een "vallende ster" dus ,onder een bepaalde hoek door de atmosfeer vliegt kan dat de indruk geven dat hij naar boven vliegt.
huh?

Re: Raar object aan hemel 13 aug '05

Ja duidelijk een vallende ster is dat, die valt wel omlaag;) maar kan omhoog lijken.

Gebruikersavatar
Berichten: 588

Re: Raar object aan hemel 13 aug '05

zou het een meteriet geweest zijn? :shock:

wel, terug had ik gisteren dat zelfde fenomeen gezien.

"een heldere ster", niet knipperen zoals een vliegtuig, vloog met een gigantische snelheid van het zuiden richting oosten -door de lage wolken verder, was ik het object kwijt-

misschien was het ISS station ( vandaag zou het boven België vliegen)

kan een meteriet 'horizontaal' vliegen'? misschien gezichtsbedroog....

in ieder geval... mij moeder en ik, stonden er op en kijken, en beiden weten het antwoord niet...

(misschien een wiskunde vraag:

als ik keek met een gezichtshoek van +- 150°, van zuid naar oosten en ik tel ongeveer +-30sec tijd - dus, ik volgde het object van rechts naar links met een tijd van 30sec- kan iemand mij zeggen met welke snelheid dit ding zou vliegen???aub)
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!

Berichten: 7

Re: Raar object aan hemel 13 aug '05

Wat ik in mij hele leven voor vreemds aan de hemel heb gezien:

1 groene delta vlieger achtig voertuig (UFO dus) kon het object niet plaatsen het was geen verbeelding want me moeder en zusje hebben het ook gezien. Hierbij bejn ik zeker dta het om een vliegend object ging en niet een vage lichtbol of iets.

2 lichtbollen (was onder invloed) was erg bewolkt kon ook koplampen van een vliegtuig zijn.

Ster die bewoog dus gewoon een stipje niet knipperend gewoon een ster alleen hij bewoog 1 richting in. (kon een sataliet zijn weet niet hoe ze er uit zien.

Stilstaande ster die uit 5 kleinere stipjes die fonkelde leek te bestaan rood/blauw/geel en nog 2 stipjes waarvan ik de kleur niet meer weet. Zaten heel dicht op elkaar. (waarschijnlijk lichtbreking of iets dergelijks)

mischien herkent iemand iets in een van deze dingen

David was het niet gewoon Saturnus of Jupiter? Vraag dat een ff na bij een sterrenwacht of sterrenkundige

Reageer