Beveiligde pc

Moderators: jkien, Xilvo

Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 102

Beveiligde pc

Hallo allemaal,

Op elke school staan ze wel, PC's met een spyware programma voor een admin die op elk gewenst moment een kijkje kan nemen, dus inloggen en bekijken wat jij aan het doen bent. Nu ben ik nieuwschierig en vroeg mezelf af:

- Hoe heet nou zo'n programma

- Is zoiets nu ook te misleiden

- Zou leuk zijn als hier een programmaatje voor bestaat om dit thuis te proberen en mijn huisgenoten eens te laten schrikken ;)

Misschien dat iemand hier wat over kan roepen, of hoe je zoiets misschien zelf kan ontwerpen..

(Puur uit intresse)

Greetz..

Gebruikersavatar
Berichten: 102

Re: Beveiligde pc

PC's met een spyware programma


Als dit al zo heet ?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Beveiligde pc

Zie het als een soort ethiek dat mensen die wel weten hoe het moet, niet uitleggen aan mensen die niet weten hoe het moet, hoe je kunt 'hacken'. ;)

Of het onder de regels van wetenschapsforum valt, laat ik even in het midden
Illegale uitingen of verzoeken hierom (bijvoorbeeld hoe je films moet downloaden (lees meer))
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 7.068

Re: Beveiligde pc

Is het niet gewoon remote desktop?

Gebruikersavatar
Berichten: 102

Re: Beveiligde pc

'hacken'
ben ik niet naar op uit ;)

het is voor mij een vraag hoe nu zo'n programma heet en of dit te downloaden/verkrijgen is.

wanneer ik het onderwerp
- Is zoiets nu ook te misleiden

- Zou leuk zijn als hier een programmaatje voor bestaat om dit thuis te proberen en mijn huisgenoten eens te laten schrikken
Hier bedoel ik niet een soort van hacking software maar misschien een handige tip om hier mee vooruit te kunnen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Beveiligde pc

Is het niet gewoon remote desktop?


Remote Assistance, onderdeel van remote desktop
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 102

Re: Beveiligde pc

Kan ik uit deze afbeelding opmaken welk programma dan bij mij actief is..?
Bijlagen
untitled.GIF
untitled.GIF (33.75 KiB) 497 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Beveiligde pc

Remote assistance is onderdeel van windows en staat niet de task manager. Als iemand remote assistance gebruikt, dan is dit in de taakbalk rechtsonder te zien.

Ik snap niet waar je heen wilt.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Beveiligde pc

Ik snap niet waar je heen wilt.
Waar Robert heen wil lijkt wel duidelijk: hij vraagt naar bestaande programmatuur, die kan checken wie wat op welke computer inclusief zijn eigen gedaan heeft, wanneer, hoe lang, welke links etc.

Dergelijke software bestaat op zo'n danige manier dat het voor buitenstaanders niet eens te zien is of te ontdekken dat deze software geïnstalleerd is. Die dingen genereren zelfs statistieken.

Het is zoiets dat vele werkgevers graag zouden gebruiken maar wettelijk verboden is.

Dus de opmerking van Robert dat dit standaard of veel in schoolcomputers zit is behoorlijk twijfelachtig en indien zo, zwaar in vraag te stellen in hoofde van de administrator.

Dit wordt voor mij door het 317070 antwoord gedekt.

He grappige hiervan is ZEER relatief.
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Beveiligde pc

317070 schreef:Zie het als een soort ethiek dat mensen die wel weten hoe het moet, niet uitleggen aan mensen die niet weten hoe het moet, hoe je kunt 'hacken'. ;)

Of het onder de regels van wetenschapsforum valt, laat ik even in het midden
Nu ik begrijp waar de topic starter heen wil (dank Desart), gaat hier een slotje op. Dit soort programaatjes zijn namelijk wettelijk verboden
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gesloten