kinderen naar andere school

Moderator: Rhiannon

Reageer

kinderen naar andere school

ik heb een vraag aan de mensen die dit eerder hebben meegemaakt.

ik woon in limburg en ga waarschijnlijk per december verhuizen richting rotterdam.

ik heb drie kinderen in de leeftijd van 7 en een tweeling van 4.5 jaar.

ik weet niet goed wat ik moet doen qua school of ik ze dit jaar nog af zal laten maken in limburg of halver wegen het jaar dus bv met na de kerstvakantie ze naar de nieuwe school zal doen.

wie kan mij daar een beetje bij helpen en wil graag reactie erop bij mensen die dit eerder hebben meegemaakt.

alvast bedankt en nog succes in de toekomst.

vriendelijke groet tamara avontuur

Berichten: 718

Re: kinderen naar andere school

Mijn ouders zijn een aantal malen verhuist en ik heb daardoor op 5 verschillende lagere scholen gezeten. Afgezien van het feit dat het mijn handschrift verziekt heeft (de ene keer schuin schrijven, dan weer rechtop enz) heeft het mij (en mijn broer) nooit enige schade berokkend. Wij gingen altijd midden in het jaar (dus bij de verhuizing) van de ene naar de andere school.

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: kinderen naar andere school

IK denk altijd dat kinderen een integratievermogen hebben waar volwassen mensen heel wat van kan leren.

Dus hopelijk gebeurt dit ook met jouw kinderen.

Persoonlijk vind ik ook dat je er altijd moet over spreken. Bv: je kunt je vriendjes op school nog altijd een brief schrijven en op je nieuwe school zul je ook heel veel vriendjes krijgen..
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: kinderen naar andere school

Omdat de 'doorloop' op een basisschool volgens mij meestal niet zo groot is, denk ik dat de meeste kinderen elkaar al kennen. Als je het zo bekijkt, maakt het niet veel uit of je halverwege een schooljaar of aan het begin van een schooljaar instroomt.. je bent in beide gevallen nieuw voor iedereen.

Ik zal een balletje opgooien bij iemand die voor de klas heeft gestaan en nu IB doet op een basisschool.. die heeft de nodige ervaring met dit soort gevallen denk ik.

Ik denk dat het voor kinderen gemakkelijker is te integreren naar mate ze jonger zijn.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer