Autospeakers

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 10

Autospeakers

Hallo

Ik zit met een probleem waar ik niet direct een antwoord op weet. Zit sinds plots met gekraak en ruis en gepiep op mijn autospeakers. Heb nog geen tijd gehad om te kijken of er ergens een kabel losgekomen is en die tegen mijn carrosserie zit of zo. Maar wat ik niet snap is het volgende: ik heb uit voorzorgsmaatregel gewoon mijn autoradio afgekoppeld. zowel voeding als de fiche die naar mijn speakers vertrekt. Hij is dus volledig afgekoppeld, wat ik nu nog STEEDS heb is een toon door mijn speakers. Hier snap ik het niet meer, voeding is volledig afgekoppeld. Hoe kunnen mijn speakers dan toch nog een stroom krijgen? Indien een van de speakers misschien toch toevallig tegen de carrosserie beland dan kan er een negatieve spanning overstaan, aangezien de carrosserie de massa is bij een wagen. Maar aangezien mijn speakers volledig afgekoppeld zijn, dan kan de spanning toch niet verbonden zijn met de positieve klem van mijn batterij? Hoe kan er dan stroom lopen, met daaraan gekoppeld die toon die mijn speakers nog voortbrengen?

Of zie ik hier iets over het hoofd? Had al gedacht aan de stroom die opgebouwd is in de spoelen van één van de scheidingsfilters. Maar daarstraks na een uurtje alles afgekoppeld te laten en na een korte rit, bij het opnieuw starten van de wagen hoor ik opnieuw een toon.

Kan iemand hiervoor een verklaring geven? Morgen kijk ik eens op mijn gemakken wat de eigenlijke oorzaak is van mijn probleem. Maar ik had toch graag een antwoord gekregen op dit fenomeen.

Mvg

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Autospeakers

Wellicht is het vonken van de boogies niet voldoende afgeschermd.

Berichten: 10

Re: Autospeakers

OK

klinkt logisch :-)

Mvg

Reageer