Moleculen water op aarde

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Moleculen water op aarde

HAllo,

In de les werd deze vraag gesteld, maar nog niet beantwoord. Hij laat deze vraag open als bonusvraag voor het pwr.!

Als ik een bekerglas van 200ml vul met water, dan zitten daar watermoleculen in. Als ik nu met datzelfde bekerglas van 200ml al het water in de wereld weg schep. Waar dat water heen gaat later we achterwege.

De vraag luidt nu? Zit er één bekerglas van 200 ml gevuld met water: meer, minder of gelijk aantal moleculen dan wanneer ik met datzelfde bekerglas als het water zou weg scheppen.

Kortom: meer, minder of gelijk aantal moleculen in dat bekerglas van 200ml als aan het aantal keer dat ik moet scheppen?

Ik hoor het wel!

Gr,

Thijs

Berichten: 703

Re: Moleculen water op aarde

En wat heb je zelf al geprobeerd om dit probleem op te lossen?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Moleculen water op aarde

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst. Gelieve ook even de huiswerkbijsluiter door te nemen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 30

Re: Moleculen water op aarde

wanneer je een bekerglas onder de kraan vult, zal het geen probleem zijn om hem tot 200 ml vol te krijgen,

Maar wat als je het zelf moet opscheppen uit een bron.

Stel je voor dat de bron nog maar een paar centimeter diep is, wat gebeurt er dan tijdens het scheppen?

Denk dat je er zo wel uitkomt
Zonder de MBB-er kan de arts zijn ei niet kwijt

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: Moleculen water op aarde

drsmart schreef:Stel je voor dat de bron nog maar een paar centimeter diep is, wat gebeurt er dan tijdens het scheppen?

Denk dat je er zo wel uitkomt
Dat is helemaal niet de idee van deze "proef".
  • 1) bereken het aantal watermoleculen in 200 mL water.( [microcursus] het begrip "MOL" )
  • 2) vemenigvuldig dat aantal met 200 mL, dan weet je hoeveel water je zou kunnen scheppen als je zo vaak zou scheppen
  • 3) vergelijk dat berekende volume met de geschatte hoeveelheid water op aarde. ( ;) )
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer