Springen naar inhoud

Dwarskrachtenprobleem

• Log in om te kunnen reageren

djh89

djh89

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 april 2010 - 13:59

in de bijlage is een liggercombinatie te vinden,
ik kom tot dusver niet uit de combinatie van een overstek, meerdere opleggingen en het scharnier, zou iemand mij op weg kunnen helpen met de v-lijn??

De F bedraagt hierin 14 kN

gr

Bijgevoegde afbeeldingen

• probleem.jpg

Veranderd door djh89, 24 april 2010 - 14:01

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 april 2010 - 16:05

Je hebt drie onbekenden en twee evenwichtsvergelijkingen. Je moet dus een extra vergelijking zoeken welke je vindt bij het inwendig scharnier: het buigmoment moet daar nul zijn.

Je krijgt dus (met steunpunten A, B en C links te beginnen):

Verticaal evenwicht: 2F = A+B+C
Rotatie evenwicht rond uiterst linkse punt: 4F = A+7B+10C
Buigmoment nul in scharnier: 4F=3A

Oplossen geeft:

LaTeX
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

djh89

djh89

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 april 2010 - 18:21

dankje!

Helaas als ik als ik als V dus 4/3 van de F gebruik, is het antwoord nog steeds fout!

(ik heb de V namelijk nodig om een schuifspanning te berekenen), is er misschien een andere verklaring??

gr

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 april 2010 - 20:49

Let op, ik gaf de reactiekrachten, niet de maximale dwarskracht. Doe eens een poging het diagram te tekenen!
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 april 2010 - 21:18

Een beetje creatief met de graph functie ;) geeft de dwarskrachten lijn. (Nog vermenigvuldigen met F ;) )

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures