Springen naar inhoud

[boinc] cpu problemen

• Log in om te kunnen reageren

Maharball

Maharball

• >25 berichten
  • 30 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 mei 2010 - 13:30

Beste mensen,

Na een lange tijd zeer goed op weg te zijn, heb ik sinds een week problemen met mijn processor denk ik.
Mijn computer is langzamer, en blijft soms heel even hangen.

Ook zie ik in mijn lijst van BOINC (Primegrid en ABC@HOME) Dat er geen lange lijst met werk meer staat maar nog alleen maar 8 actieve taken en 1/2 afgeronde taken die nog geupload moeten worden. Ik heb dat even bijgehouden, maar ik krijg geen lange lijst met nieuw werk meer, wat voorheen dus wel het geval was.

Is er een programme waarmee ik de 'houdbaarheid' van mijn processor kan testen of iets dergelijks?

Ik hoop dat de experts hier weten wat er aan de hand is!

Alvast heel erg bedankt,

Maharball
Iacta Alea Est - De teerling is geworpen

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Korot

Korot

• >250 berichten
  • 419 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 mei 2010 - 13:33

Wat voor een processor heb je? Daarbij kan het ook zijn dat je gewoon je computer minder gebruikt, of dat de taken zelf groter zijn geworden.

Groet,
Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!
http://www.wetenscha...hp?showforum=59

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44865 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 04 mei 2010 - 13:34

Mijn computer is langzamer, en blijft soms heel even hangen.

misschien open-deurvragen:
  • al eens letterlijk schoongemaakt (koelingsproblemen?)
  • figuurlijk schoongemaakt (alle crap van je computer gegooid?)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Maharball

Maharball

• >25 berichten
  • 30 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 mei 2010 - 13:51

Beste Korot,

De taken zijn niet groter geworden.
Mijn punt gemiddelde lag ronde 5000, op dit moment is dat nog maar 2800 zoiets.

De taken zijn niet zwaarder geworden en de computer is even lang aan.

Jan van de Velde: Van binnen heb ik de computer niet schoongemaakt.
En figuurlijk ook niet. Er staat hier niet zoveel rotzooi op. Ik verwijder regelmatig de cookies, geschiedenis en de internet bestanden, en verder is hier nieuws bijgekomen de laatste weken.

Dus ik ben beetje radeloos......

Al heel fijn dat jullie helpen! ;)

Maharball

Korot

Korot

• >250 berichten
  • 419 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 mei 2010 - 13:55

Je hebt nog steeds niet gezegd wat voor processor je hebt...

Groet,
Korot

Maharball

Maharball

• >25 berichten
  • 30 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 mei 2010 - 13:56

Trouwens mijn processor is een Intel Core i7 920 @ 2.67 GHz
Ram geheugen: 6GB
64-bits besturingssysteem
Windows Vista Home Premium

En ik heb nog bijna geen problemen met Vista ondervonden (ben 1 van de enigste)

Korot

Korot

• >250 berichten
  • 419 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 mei 2010 - 14:03

Aan die processor ligt het dus niet, een i7 kan nog tijden mee. Daarentegen kan een processor inderdaad minder goed werken als deze te warm wordt. Ik raad je dus aan om je kast open te schroeven en met een stofzuiger alle ventilatoren even goed schoon te maken. Suggestie daarbij is om deze ventilatoren te blokkeren als je jouw stofzuiger bij ze houdt, zo worden ze beter schoon.

Groet,
Korot

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 mei 2010 - 15:23

Mijn ervaring met te hete processoren is dat dan de pc gewoon word uitgezet. De beveiliging slaat aan boven een bepaalde temperatuur en schakelt alles uit.

Plaats eens wat screen shots van de boinc client (advanced) van de tabbladen tasks, transfers, messages bijvoorbeeld.

Misschien staat er iets interessants in.

een i7 heeft 4 cores?

Ow, en welke boinc versie heb je?

Korot

Korot

• >250 berichten
  • 419 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 mei 2010 - 16:06

DPW: Een i7 heeft inderdaad 4 cores, maar in de 9xx serie zijn deze gehyperthread, zodat elk van deze cores door de pc als 2 wordt aangezien. Ergo: een i7 9xx processor kan 8 taken tegelijk uitvoeren. Daardoor kan BOINC 8 actieve taken hebben.

Groet,
Korot

Maharball

Maharball

• >25 berichten
  • 30 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 mei 2010 - 09:35

Beste mensen,

Bedankt voor de tips! Ik heb ondertussen ook examens, daarom duurt het zo lang voor dat ik weer antwoord.
Ik heb net mijn Boinc geupdated naar de laatste versie ;) Maar volgens mij heeft het niks geholpen...
Ik heb hier een screenshot van de grafiek hoe die eruit ziet. Omdat ik examens heb staat de computer nou langer aan als toen de grafieken die hoge waarde bereikte :) Dus het ligt niet aan de tijd dat computer aanstaat....dan kan het nog of aan de taken liggen, maar verwacht niet dat ze allebei tegelijk zwaarder zijn geworden (grafieken van PrimeGrid EN ABC@Home lopen tegelijk terug). Dus mijn enigste mogelijkheid is dat de CPU iets kapot is ofzo, maar dat is ook raar want er lopen nog wel steeds 8 taken....

Ik hoop dat jullie het weten! ;)

P.S. Zie de bijlage! :)Geplaatste afbeelding

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 mei 2010 - 14:17

ideetje is om primegrid te pauzeren om te zien hoe abc het dan doet.

Maharball

Maharball

• >25 berichten
  • 30 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 mei 2010 - 16:40

Nja, ABC is altijd rond dat niveau waar het nou verkeerd, alleen primegrid is nog aanzienlijk lager...iemand idee of er iets met primegrid is gebeurd ofzo?

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 mei 2010 - 15:48

als je primegrid even pauzeert (een week of twee) dan zou abc omhoog moeten schieten. Dam weet je dat het aan primegrid ligt, en kunnen we daar verder zoeken.

Yoste

Yoste

• >250 berichten
  • 422 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 mei 2010 - 20:54

Hmm, zeer merkwaardig inderdaad.
Wat ik als mogelijkheid zie, is dat je cpu andere processen te 'voeden' heeft. Hetgeen voorheen naar PrimeGrid ging, gaat nu misschien naar 1 of meerdere andere programma's.
Deze stelling kan echter enkel kloppen indien BOINC, of automatisch, of door configuratie, systematisch eenzelfde project achteruitschakelt (in dit geval PrimeGrid) op het moment dat andere processen op je computer meer van je cpu vragen.
Zelf werk ik ook met een core i7 920. Uit ervaring kan ik opmerken dat het dan wel om een behoorlijk zwaar programma zou moeten gaan, gezien de grote wijziging in je score. De kans is klein dat je dit nog niet opgemerkt zou hebben, maar je weet nooit (virussen e.d. kunnen je cpu wegvreten zonder je er erg in hebt). Heb je al eens een kijkje genomen in de lijst van processen die draaien op je pc? (taakbeheer) Kijk eens of BOINC aan nagenoeg 100% cpu werkt als je met niets specifiek bezig bent op je computer.

Aangezien het reeds een tijdje terug is dat ik nog met BOINC heb gewerkt, zou het kunnen dat vooorgaand idee volledig naast de kwestie is. Gelieve mij hierin dan ook te verbeteren.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures