Springen naar inhoud

Berekening draadhuls

• Log in om te kunnen reageren

DaveSocea

DaveSocea

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 mei 2010 - 15:07

Ik heb een verbinding met bout M30x3,5 en draadhuls met inwendige schroefdraad M30 te berekenen.
De boutsterkte is ok. Materiaal ga ik 34CrNiMo6 nemen, gezien de hoge treksterkte waardoor ik het benodigde materiaal kan reduceren.
Hoe bepaal ik de uitwendige diameter van mijn draadhuls (= stukje buis met inwendige schroefdraad) wetende dat de verbinding bout met draadhuls minstens aan 3 ton trekkracht moet kunnen weerstaan?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 05 mei 2010 - 17:54

Ik heb een verbinding met bout M30x3,5 en draadhuls met inwendige schroefdraad M30 te berekenen.
De boutsterkte is ok. Materiaal ga ik 34CrNiMo6 nemen, gezien de hoge treksterkte waardoor ik het benodigde materiaal kan reduceren.
Hoe bepaal ik de uitwendige diameter van mijn draadhuls (= stukje buis met inwendige schroefdraad) wetende dat de verbinding bout met draadhuls minstens aan 3 ton trekkracht moet kunnen weerstaan?

Je geeft de wanddikte zelf aan,nl 3,5 mm;je zult mogelijk een lengte moeten berekenen.
Maar waar zit de draadhuls in opgenomen,is dat beton,dan zul je daar ook nog rekening mee moeten houden (dus de verankering),beton is niet zo trekvast als staal! ;)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures