Consistentie

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 97

Consistentie

Hoi

Als een bvb bepaalde beweging moet gestopt worden en de stoptijd (deceleratie) is altijd hetzelfde, mag men dan spreken over een "grote stoptijd consistentie"?

Bedankt bij voorbaat

Stefan
De gebruiker voorheen bekend als kolonelvonklink.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.547

Re: Consistentie

Dat ligt eraan welk effect men nastreeft. "Grote stoptijd consistentie" klinkt als inhoudsloze interessantdoenerij waar een humorist zeker wat mee kan.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Consistentie

Of het bijzonder duidelijk zal zijn wat bedoeld wordt is inderdaad maar de vraag. Maar in ieder geval schrijf je dergelijke samenstellingen in het Nederlands aan mekaar: stoptijdconsistentie ;)

Berichten: 97

Re: Consistentie

bedankt

Dus ik kan beter zeggen: Deze werkwijze geeft dat de stoptijden meer dikwijls hetzelfde zijn.

of???

Stefan
De gebruiker voorheen bekend als kolonelvonklink.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Consistentie

Die zin zou me ook eens in mijn haar doen krabben eigenlijk. Ik weet natuurlijk niet wat de bedoeling is, maar iets als "Door deze werkwijze zijn de stoptijden dikwijls hetzelfde" lijkt me leesbaarder.

Berichten: 97

Re: Consistentie

Wat vindt je van "hierdoor is er minder spreiding op de stoptijden"?
De gebruiker voorheen bekend als kolonelvonklink.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Consistentie

Dit klinkt alles technisch:

Waarom praat je dan niet over tolerantie?

Met methode x hebben we een kleine tolerantie op de stoptijden.

We moeten de tolerantie op de stoptijden minimaliseren.

Hierdoor hebben we een minimale tolerantie op de stoptijden.

.......
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Consistentie

Klinkt prima. En ik neem aan dat je de lezer sowieso nog wel wat data aan de hand doet waarmee hij/zij kan nagaan hoe dat zit met die spreiding ;)

Berichten: 97

Re: Consistentie

Tolerantie lijkt me in mijn geval minder geschikt omdat ik geen referentietijd heb (korrekd mie iv am wrong)

Ik hou het bij "spreiding".

Bedankt allemaal

Groetjes

Stefan
De gebruiker voorheen bekend als kolonelvonklink.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Consistentie

Een tolerantie kan ook een percentage zijn en hoeft niet noodzakelijk een absolute waarde te vertegenwoordigen.

Het voelt nu voor mij dat je iets technisch omzeilt in een commerciële en/of ontwijkende verpakking.
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Consistentie

Mja, we tasten hier een beetje in het duister. We kunnen je nogal moeilijk helpen met het zoeken van de beste formulering als we geen idee hebben van het eigenlijke onderwerp en de context. Veel woorden zullen in bepaalde vakgebieden ook een behoorlijk precieze betekenis oproepen.

Reageer