Windrichtingen vliegveld eelde

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 22

Windrichtingen vliegveld eelde

Hallo, ik heb een vraagje ...Wie kan mij helpen> bij deze vraag--->

-een leerling(een meisje) van de scholengemeenschap Stad en Esch in diever woont in Uffelte

Zij gaat op de fiets naar school

Wanneer heeft zij de meeste kans op wind tegen, op weg naar school of op weg naar huis?

noem zowel windrichting als percentage. Als ze wind mee heeft, wat is dan de gemiddelde van die wind

gebruik Grote Bosatlas 53, blz 97A of of bladzijde 67 van Basis bosatlas of andere atlas

waar deze kaart zich bevind (het probleem is ik heb geen bosatlas)

ben diegene eeuwig dankbaar!!!

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Windrichtingen vliegveld eelde

Wat dacht je van een bibliotheek?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 7

Re: Windrichtingen vliegveld eelde

maak eerst een kaart van welke route ze neemt. (welke richting dat exact is)

zoek de percentages op in je bosatlas.

kijk welke kant ze opfietst met het hoogste percentage kans op die wind in een jaar. (NW zo uit m'n hoofd, kan ook ZW zijn.)

Berichten: 22

Re: Windrichtingen vliegveld eelde

Wat dacht je van een bibliotheek?
Ja, ik heb daar gekeken maar er was alleen 1 en die was uitgeleend
Rene123 schreef:maak eerst een kaart van welke route ze neemt. (welke richting dat exact is)

zoek de percentages op in je bosatlas.

kijk welke kant ze opfietst met het hoogste percentage kans op die wind in een jaar. (NW zo uit m'n hoofd, kan ook ZW zijn.)
Bedankt!! ](*,)

Berichten: 22

Re: Windrichtingen vliegveld eelde

Hoii

ik heb echt alles geprobeerd maar het lukt me niet..

ik heb nieuwe bosatlas..maar daar staan geen percentages?

en ik weet ook niet hoe ik de rest kan maken

kan iemand mij helpen?

mvg,

lola

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Windrichtingen vliegveld eelde

scholierlola schreef:Hoii

ik heb echt alles geprobeerd maar het lukt me niet..

ik heb nieuwe bosatlas..maar daar staan geen percentages?

en ik weet ook niet hoe ik de rest kan maken

kan iemand mij helpen?

mvg,

lola
Kun je dan dat stukje bosatlas met die windroos van Eelde eens inscannen? (bijsnijden en als gifje opslaan, anders wordt het een véél te groot bestand om hier te uploaden) Want in mijn oude versie kun je dat netjes in die windroos aflezen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 22

Re: Windrichtingen vliegveld eelde

Kun je dan dat stukje bosatlas met die windroos van Eelde eens inscannen? (bijsnijden en als gifje opslaan, anders wordt het een véél te groot bestand om hier te uploaden) Want in mijn oude versie kun je dat netjes in die windroos aflezen.
zoiets alleen ik heb dit niet gescand

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Windrichtingen vliegveld eelde

Afbeelding
Volgens dit roosje heeft tussen 1 en 9 mei 2010 de wind in Eelde gedurende 35 % van de tijd uit het noordoosten tot noordnoordoosten gewaaid. Ongeveer 5% met windkracht 1-2, ongeveer 28% met windkracht 3-4 en een paar procentjes van de tijd met windkracht 5 en meer

En bijvoorbeeld ongeveer 4 % van de tijd uit richtingen tussen zuidwest en zuidzuidwest, met windkracht 3-4

Zou je op een willekeurig tijdstip tussen 1 en 9 mei zijn gaan fietsen in noord-noordoostelijke richting, dan had je dus een kans van 4% gehad om de wind pál achter te hebben (en ongeveer 35 % kans op pál tegen).

Capisce?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 22

Re: Windrichtingen vliegveld eelde

Jan van de Velde schreef:Volgens dit roosje heeft tussen 1 en 9 mei 2010 de wind in Eelde gedurende 35 % van de tijd uit het noordoosten tot noordnoordoosten gewaaid. Ongeveer 5% met windkracht 1-2, ongeveer 28% met windkracht 3-4 en een paar procentjes van de tijd met windkracht 5 en meer

En bijvoorbeeld ongeveer 4 % van de tijd uit richtingen tussen zuidwest en zuidzuidwest, met windkracht 3-4

Zou je op een willekeurig tijdstip tussen 1 en 9 mei zijn gaan fietsen in noord-noordoostelijke richting, dan had je dus een kans van 4% gehad om de wind pál achter te hebben (en ongeveer 35 % kans op pál tegen).

Capisce?
Super bedankt!!! ja ik begrijp het ](*,)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Windrichtingen vliegveld eelde

ik heb nieuwe bosatlas..maar daar staan geen percentages?
heb je nou die percentages in de bosatlas gevonden?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer