Springen naar inhoud

Grafieken en tabellen beton

• Log in om te kunnen reageren

KarelM

KarelM

• 0 - 25 berichten
  • 24 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 mei 2010 - 11:30

Kent iemand de grafieken en tabellen voor beton (G.T.B. 2006)?
Dit zouden allerlei grafieken en tabellen zijn om handmatig betonberekeningen te kunnen uitvoeren en zou uitgegeven zijn door betonvereniging.nl

Zijn dit interessante zaken?
Kan iemand die ze kent eventueel een voorbeeldje tonen hou zoiets eruit zien.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Qeusted

Qeusted

• >25 berichten
  • 43 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 mei 2010 - 12:14

Ik heb op googlen lopen zoeken en kom meerdere berekeningen tegen ( waarbij dus ook verschillende tabellen en grafieken.) Het zou dus handig zijn als je er bij zet WAT voor berekeningen. Of je kan ook zelf op googlen op de zoektermen "Betontabel" en/of "betonberekenigen". En daaruit mischien iets halen.

Hoop dat hier wat aan hebt.
Life is a riddle

Just like my grammer

KarelM

KarelM

• 0 - 25 berichten
  • 24 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 mei 2010 - 14:46

Ik heb op googlen lopen zoeken en kom meerdere berekeningen tegen ( waarbij dus ook verschillende tabellen en grafieken.) Het zou dus handig zijn als je er bij zet WAT voor berekeningen. Of je kan ook zelf op googlen op de zoektermen "Betontabel" en/of "betonberekenigen". En daaruit mischien iets halen.

Hoop dat hier wat aan hebt.

Het gaat om deze tabellen en grafieken:
TGB 2006

In een praktijkvoorbeeld van een ingenieursbureau werd naar deze verwezen.
Vandaar dat ik graag zou weten wat deze tabellen en zo inhouden.

Veranderd door KarelM, 10 mei 2010 - 14:48

Qeusted

Qeusted

• >25 berichten
  • 43 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 mei 2010 - 15:26

Ik heb nu ik het stukje heb gelezen ( van de site van de betonvereniging). Daaro weet ik nu dat de afkorting waar ze mee werken GTB is. Ik heb daar mee even gegoolged en tadaaaŠ : Zo goed als niks alleen deze site :

http://www.hro.mroos...en_in_beton.pdf

waar er mee wordt berekent ( mischien dat je hier iets uit kan halen met welke tabellen ze werken?)

En ik heb na het lezen en zoeken ook het idee gekregen dat de GTB tabellen en grafieken zijn uitgegeven en dat je dat boekje moet kopen ( helaas ). Om een voorbeeld te krijgen of om er zelfs mee te werken. Je zou ook nog aan de betonvereniging kunnen vragen of ze een voorbeeld naar je willen op sturen.
Life is a riddle

Just like my grammer

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures