Springen naar inhoud

pomp zonneboiler

• Log in om te kunnen reageren

arnoloos

arnoloos

• >25 berichten
  • 46 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 augustus 2005 - 08:25

Hallo, ik heb een zonneboiler van agpo zen staan. een aquasol 2 uit 1998.
nou hing daar een pomp onder (upr 25-50) die al aardig versleten was hij begon al wat herrie te maken dus heb ik er een nieuwe onder gehangen.
hij doet het goed je hoort hem bijna niet meer alleen na een minuut of wat hoor je hem helemaal niet meer en word ie heel erg heet zonder dat het water al erg warm geworden is, weet iemand hoe dit kan???

normaal zit er op zon pomp een 3 standen schakelaar maar bij deze word dat denk elektronisch geregeld want hij word aangesloten op 5 draden via een print in de boiler. nu heb ik daar nooit aangezeten dus lijkt me dat het daar niet aan kan liggen.
de print is wel nagekeken die werkt waarschijnlijk ook goed.
zou het kunnen dat een van die 5 draden toch niet goed aangesloten zit??
die oude pomp deed het precies hetzelfde die hoorde je op een gegeven moment ook niet meer.
ik ben bang dat de pomp kapot gaat als ik hem aanzet en zo erg warm word. het lijkt mij ook stug dat het normaal is als de pomp op stand 1 staat en zo heet word.

weet iemand wat het zou kunnen zijn???
alvast erg bedank voor de antwoorden.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Helly1975

Helly1975

• >250 berichten
  • 767 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 augustus 2005 - 08:48

Nu heb ik daar nooit aangezeten dus lijkt me dat het daar niet aan kan liggen.
de print is wel nagekeken die werkt waarschijnlijk ook goed.
zou het kunnen dat een van die 5 draden toch niet goed aangesloten zit??

Wordt er wel verpompt als je de pomp na een poosje niet meer hoort?. Het is moeilijk om op de omschrijving van je probleem een oplossing te vinden. Aangezien het moeilijk is om te weten wat jij hebt gedaan tijdens de pomp vervanging. Is het systeem na aansluiting van de pomp ook ontlucht zodat de pomp geen lucht "verpompt" en hierdoor niets kan verpompen en hierdoor heet wordt? Moeten dergelijke pompen ook eerst gevuld worden met water?.

Anders zit het denk ik toch in de aansluiting, heb je de nieuwe pomp op dezelfde manier aangesloten?

arnoloos

arnoloos

• >25 berichten
  • 46 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 augustus 2005 - 08:54

ja da pomp sluit je aan met een 5 aaderige stekker dat is niet zo moeilijk nu heb ik voor de zekerheid ze even opengemaakt en de kleuren kloppen.
als je hem na een poosje niet meer hoort dan draait hij dus ook niet meer.
(heb ik net gekeken via die schroef op de pomp)
de installatie is goed gevuld met water, je hoort af en toe een klein luchtbelletje wat normaal is. dus daar kan het allemaal niet aan liggen denk ik.

• Gast

Geplaatst op 21 augustus 2005 - 10:03

ik heb dit probleem ook eens gehad met mijn cv pomp, mijn monteur heeft er iets aan gedaan hij werkt nu weer perfect.
zal eens vragen wat hij gedaan heeft.
ben ook wel niewschierig.

arnoloos

arnoloos

• >25 berichten
  • 46 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 augustus 2005 - 10:07

okee das mooi
ik moet nu als ie vastloopt elke keer de stekker er even in en uithalen
schiet niet echt op om zon ding de hele dag in de gaten te houden
ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor mijn probleem

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures