Springen naar inhoud

Leisteen reactie

• Log in om te kunnen reageren

chupa

chupa

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 mei 2010 - 15:14

LS,

Graag leg ik jullie het volgende voor. Onlangs heb ik in paden om mijn huis, Canadian Slade leisteen gelegd. Dit is een paarsachtige leisteensoort in kleine brokjes/plakjes.

Het volgende deed zich voor: Na het vervoern met de kruiwagen, heb ik de leisteen deels met mijn handen verwerkt. Dezelfde avond had ik een enorm irriterend brandend gevoel op mijn handen en rode (brand)vlekken.

Op de steentjes zat een witachtige waas (smurry van gemalen steen) die er met de waterslang makkelijk afspoelde. Ik vermoed dat de reactie door deze smurry kwam.

Mijn vraag,

kan dit,
wat is dit
en is een dergelijke irritatie normaal of zit er iets tussen de grit wat er niet hoort te zitten?

Dank voor jullie reacties

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8790 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 mei 2010 - 16:09

Of het normaal is weet ik niet, maar leisteen heeft wel de eigenschap dat er gemakkelijk dunne scherpe stukjes/plakjes vanaf komen. Wellicht zijn die de bron van irritatie geweest doordat ze domweg in de huid krassen.
Victory through technology

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 10 mei 2010 - 16:29

Mogelijk is de smurrie van der zaag of slijpmachine geweest;je kunt wel zien of de leisteen een vlakke of structurele oppervlakte heeft (gewelfd!)

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8790 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 mei 2010 - 01:02

Dat zou ook nog wel kunnen inderdaad.. als ze het verzaagd hebben met alumina zaag/slijpbladen of iets dergelijks. Op zich onschuldig materiaal, maar in hele kleine deeltjes kan zoiets toch venijnig zijn.
Victory through technology

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures