Scheten en winden

Moderator: ArcherBarry

Re: Scheten en winden

Het schijnt dat iedereen, maar dan ook iedereen scheten laat. Wat ik mij echter wel afvraag is hoe dat zit met meisjes. Ik heb van mijn leven nog nooit een meisje een wind horen of ruiken laten. Hoe doen die dat dan eigenlijk?? Doen ze het, als er niemand bij is, dan toch??

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Scheten en winden

Meisjes zijn veel stiekemer dan jongens, en vaak ook wat netter :wink: Ze laten hun winden dus liever niet (inhouden) of niet merkbaar (voor zover dat lukt). Maar er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk.

Dus ook onze Bea stinkt heus wel eens na een bord scherpe nassi, als ze alleen op d'r kamer zit... :shock:
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Berichten: 26

Re: Scheten en winden

over het algemeen zitten er in bruine bonen, uien etc. veel van het aminozuur cysteine. Cysteine is een van de aminozuren de het bestandsdeel S bevat. wat hierboven vermeld is van dat het omgezet wordt naar H2S kopt ook.

ern trouwens in lente Ui zit het meeste cysteine ( zelf aantgetoond :shock: )

Berichten: 73

Re: Scheten en winden

Toch vind ik ook dat er een meer dan toevallige overeenkomst zit in het stinken van stille scheten ten op zichte van lawaaiige. Maar hoe zou het komen dat een scheet soms lawaai maakt, hoe rustig je hem ook laat en soms niet. Komt dit puur door de druk of het volume of nog iets anders?

De bekende bierscheet heb ik trouwens ook nog niet gehoord, stinkt toch ook wel redelijk.

Re: Scheten en winden

Maar hoe kan het dan als mijn vriend en ik de hele week het zelfde hebben gegeten, hij ontzettende scheten laat en ik niet?

Berichten: 47

Re: Scheten en winden

Als je scheit, laat je vaak eerst een scheet. Deze meegerekend komt iedereen boven de 5 uit, dus ook meisjes.

Re: Scheten en winden

hee allemaal..

Tis echt te erg ik laat echt al 2 dagen lang heel de dag door scheten om de vijf minuten.. ;) En ik maar niet weten waardoor het zou komen.. Maar ik had de dag voordat ik ging scheten brocolli gegeten en rijst met uhm boontjes(sperzie) Maar ik snap eiglijk niet waarom het dan zo erg is zoals ik het nu heb.. :shock: Ben ziek geweest.. maar ik denk niet dat het daar aan ligt.. Want ik eet dat wellis vaker en dan heb ik der echt niet zoveel last van als dat ik t nu heb.. haha.. Weet een van jullie waar dat aan kan liggen?? :wink: :?: :?: :?:

Re: Scheten en winden

lor schreef:hee allemaal..

Tis echt te erg ik laat echt al 2 dagen lang heel de dag door scheten om de vijf minuten.. ;)  En ik maar niet weten waardoor het zou komen.. Maar ik had de dag voordat ik ging scheten brocolli gegeten en rijst met uhm boontjes(sperzie) Maar ik snap eiglijk niet waarom het dan zo erg is zoals ik het nu heb.. :shock:  Ben ziek geweest.. maar ik denk niet dat het daar aan ligt.. Want ik eet dat wellis vaker en dan heb ik der echt niet zoveel last van als dat ik t nu heb.. haha..  Weet een van jullie waar dat aan kan liggen??  :wink:   :?:   :?:   :?:
haha lachen.. Ik weet zelf uit ervaring dan dat als je drop eet het een stuk erger word. Vooral die echte drop. Misschien ligt het daaraan? Het kan natuulk ook wat anders zijn.

Groeten Johan

Gebruikersavatar
Berichten: 13

Re: Scheten en winden

er is blijkbaar ook een verband tussen het geluid die de scheet maakt en het stankniveau. een scheet die geen geluid maakt, heeft een zeer hoog stankniveau ( de zogenaamde "stille killers" ). terwijl een scheet die een enorm geluid maakt, een relatief laag stankniveau heeft ( effect wordt ook "klapperbillen" of "spetterpoep" genoemd )

Berichten: 2

Re: Scheten en winden

Hahaha, wat een onderwerp! :shock: Trouwens ik heb geluk, alles waarvan je zou moeten ruften vind ik VIEs, vooral bruine bonen, kidneybonen, uien en knoflook, brrrrrrrrr

Re: Scheten en winden

Zoals het gezegde luidt: "Harden die klinken, zachten stinken"

Re: Scheten en winden

Volgens mij is het zo dat wanneer je een harde scheet laat , de gassen over een grotere ruimte worden verspreidt of blijven ergens anders zitten, wanneer je zo'n zachte onopgemerkte scheet laat stinkt deze gewoon meer omdat het meer in de buurt blijft hangen, tenminste dat vind ik de beste redenering. Trouwens over dat onderwerp hoe meisjes dat doen lijkt mij ook zeer interressant en heb idd nog geen enkel meisje een wind horen laten.

Man wat een onderwerp :shock: ;) 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.259

Re: Scheten en winden

gastje schreef:Volgens mij is het zo dat wanneer je een harde scheet laat , de gassen over een grotere ruimte worden verspreidt of blijven ergens anders zitten, wanneer je zo'n zachte onopgemerkte scheet laat stinkt deze gewoon meer omdat het meer in de buurt blijft hangen, tenminste dat vind ik de beste redenering. Trouwens over dat onderwerp hoe meisjes dat doen lijkt mij ook zeer interressant en heb idd nog geen enkel meisje een wind horen laten.

Man wat een onderwerp :shock:   ;)  8)
wat is eigenlijk de psychologische uitleg van het feit dat als je een joekel van een scheet laat (Broekhoest) dat je dan lol hebt?

en weet je dat als je veel onverteerbare stoffen eet dat je dan erg veel scheten laat? bijvoorbeeld een suikervervanger als fructose kan niet worden omgezet door het menselijk lichaam, bacterien in de darmen kunnen dat wel en die vormen vervolgens grote hoeveelheden CO/CH4 gas.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Scheten en winden

Dat ken ik ook..

mijn vriendin pruttelt er regelmatig op los (stinken! :shock: ) en ik niet.. terwijl we dan hetzelfde hebben gegeten. Aardappels, drop en eieren zijn bij haar dé grote boosdoeners.

Heeft misschien te maken met de flora in de darmen? Welke soorten je allemaal in je darmen hebt leven..
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 416

Re: Scheten en winden

ZOOOW H2S STINKT! NIET TE HARDEN GEWOON. :shock:  moet je eens een eitje laten rotten gnagna dan ga je echt over je nek als je dat afgesloten doosje weer openmaakt. Of voor de zomerstop van voetbal er eentje achterlaten tussen de verwarming van de kleedkamer, daar zullen je teamgenoten niet blij mee zijn :P :lol:
Klopt bij winden die je ruikt is in de meeste gevallen het gas H2S, ofwel zwavelwaterstof de boosdoener. Wij hebben op school wel eens met scheikunde H2S kunstmatig nagemaakt in een reageerbuis. Hoe dat precies ging weet ik niet, maar het was een ongelooflijke stank, ik was bovendien verkouden (dan ruik je sowieso al bijna niets) maar dat rook ik heel goed.

Trouwens nog een ander vraagje ik heb ook wel eens van die winden gelaten die met een hele hoge pieptoon eruit komen, ik noem ze voor gemak maar "fluitwinden". Mijn vraag is hoe ontstaat die hoge pieptoon?

Wie heeft er ervaring met fluitwinden?

Reageer