Springen naar inhoud

Line segment intersection

• Log in om te kunnen reageren

Jodocus Kwak

Jodocus Kwak

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 mei 2010 - 21:07

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

In een plat vlak liggen, willekeurig verdeeld, N rechte lijnstukken van een bepaalde lengte Ls. De lijnstukken kunnen verschillende lengte hebben, maar de grootste lengte Lmax is zeer veel kleiner als de kleinste zijde van het vlak (met lengte A en breedte B). Verder zijn zowel de plaats als de orientatie van de lijnstukken volkomen willekeurig. De verdeling is uniform over het vlak.
In dit vlak trek ik nu een rechte lijn LR van lengte L op een willekeurige plaats en met willekeurige orientatie.
L >> Lmax, maar L < min(A,B)

De vraag is nu: hoe vaak wordt lijn LR gesneden door de andere lijnstukken (statistisch gezien),
als functie van N, Ls, A, B en L?

Kent iemand dit probleem? Zo ja, waar kan ik er meer over vinden? Of weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Nb: dit heeft een praktische toepassing in het testen van de oppervlakte ruwheid van bijvoorbeeld lenzen.

Alvast bedankt! ](*,)

Veranderd door Jodocus Kwak, 10 mei 2010 - 21:08

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 10 mei 2010 - 23:44

Ken je Buffons Needle? Ik denk dat je van daar uit wel een en ander kunt vinden...
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

Jodocus Kwak

Jodocus Kwak

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 mei 2010 - 20:30

Ken je Buffons Needle? Ik denk dat je van daar uit wel een en ander kunt vinden...

317070 bedankt. Ik ga het bestuderen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures