[auto] polar moment of inertia

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 26

[auto] polar moment of inertia

Hallo,

ik ben een model aan het maken om de perfecte lijn van een auto door een bocht te bepalen.

Het is wel lastig maar het komt wel goed(Het is in opdracht van de universiteit, dus er is begeleiding).

Nu heb ik alleen een vraag over een bepaalde formule die ik op een ander forum heb gezien over het moment van een auto. Een persoon zegt namelijk het volgende:

"As an analogy to F = m * a in linear motion, Moment equals Polar mass moment of inertia times angular accelleration in rotating, M = J * "phi dot-dot", where the latter has the unit of radians per second per second, or rad/s^2.

M = kg*m^2 * rad/s^2
"

Ofwel:
\(M = I \cdot \ddot{\theta}\)
Waar
\(\theta\)
de draaihoek is.

Klopt deze formule?

Waar kan ik meer informatie vinden over deze formule?

Hebben jullie nog iets toe te voegen aan die formule?

Bvd.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.330

Re: [auto] polar moment of inertia

Zwep schreef:Hallo,

ik ben een model aan het maken om de perfecte lijn van een auto door een bocht te bepalen.

Het is wel lastig maar het komt wel goed(Het is in opdracht van de universiteit, dus er is begeleiding).

Nu heb ik alleen een vraag over een bepaalde formule die ik op een ander forum heb gezien over het moment van een auto. Een persoon zegt namelijk het volgende:

"As an analogy to F = m * a in linear motion, Moment equals Polar mass moment of inertia times angular accelleration in rotating, M = J * "phi dot-dot", where the latter has the unit of radians per second per second, or rad/s^2.

M = kg*m^2 * rad/s^2
"

Ofwel:
\(M = I \cdot \ddot{\theta}\)
Waar
\(\theta\)
de draaihoek is.

Klopt deze formule?

Waar kan ik meer informatie vinden over deze formule?

Hebben jullie nog iets toe te voegen aan die formule?

Bvd.
Bij de hoekversnelling van een lichaam met traagheidsmoment I rond de as ken ik de formule
\(\tau=I\ddot{\theta}=I\frac{d\omega}{dt}}\)
waarbij
\(\tau\)
koppel kracht rond as (F.r: r afstand kracht tot as), I traagheidsmoment lichaam rond as en
\(\ddot{\theta}\)
hoekversnelling.

Zie ook hier
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?

Berichten: 26

Re: [auto] polar moment of inertia

kotje schreef:Bij de hoekversnelling van een lichaam met traagheidsmoment I rond de as ken ik de formule
\(\tau=I\ddot{\theta}=I\frac{d\omega}{dt}}\)
waarbij
\(\tau\)
koppel kracht rond as (F.r: r afstand kracht tot as), I traagheidsmoment lichaam rond as en
\(\ddot{\theta}\)
hoekversnelling.

Zie ook hier
Ah hey! Bedankt, hier heb ik wat aan!

Dit:
\(L = I \omega\)
differentiëren naar de tijd geeft zoiets als:
\(\frac{dL}{dt} = M = I \frac{d\omega}{dt}\)

Reageer