Basis informatie over celbiologie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 320

Basis informatie over celbiologie

Sinds enige tijd ben ik me op amateur niveau wat meer actief gaan interesseren voor biologie. Helaas heb ik vroeger geen biologie in mijn vakkenpakket gehad - een gemis, zo merk ik nu. Nu wil ik graag wat meer weten over de werking van cellen. Kan iemand mij een aanbeveling doen voor boeken die qua moeilijkheidsgraad op populair wetenschappelijk of op freshman niveau liggen?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Basis informatie over celbiologie

Hm, lastig.

Biology, 7th Edition van Campbell and Reece bouwt een redelijke basis en gaat een beetje de diepte in (voorbij populair-wetenschappelijk, het is dan ook een studie boek voor biologen). Helaas (?) is het niet alleen celbiologie, het is een stevige pil, prijzig en hij is in het Engels.

Als je wat specifieker kan zijn over wat je wil weten kunnen we misschien nog andere boeken aanraden.

Heb je overigens de microcursus DNA gelezen?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Basis informatie over celbiologie

Sinds enige tijd ben ik me op amateur niveau wat meer actief gaan interesseren voor biologie. Helaas heb ik vroeger geen biologie in mijn vakkenpakket gehad - een gemis, zo merk ik nu. Nu wil ik graag wat meer weten over de werking van cellen. Kan iemand mij een aanbeveling doen voor boeken die qua moeilijkheidsgraad op populair wetenschappelijk of op freshman niveau liggen?


Essential cell biology van Alberts is een zeer uitgebreid en niet te ingewikkeld boek. Niet populair wetenschappelijk, maar meer freshman-niveau. Het was tenslotte het allereerste boek waaruit ik moest leren tijdens mijn studie.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Reageer