Transcriptie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 49

Transcriptie

gegroet,

In mijn cursus staat dat bij de transcriptie de polymerisatie gebeurt via XTP vorm van de nucleotide monomeren...

kortweg buiten transcriptie is al de rest wat in deze zin staat chinees voor mij. googlen heeft weinig tot niets opgebracht. Zou iemand zou vriendelijk willen zijn mij op weg te helpen hiermee.

dank bij voorbaat

maxime

Berichten: 269

Re: Transcriptie

XTP staat voor xanthose trifosfaat, een nucleotide dat niet kan worden geproduceerd door cellen, noch wordt gebruikt in ons lichaam. Wel wordt dit nucleotide vaak in wetenschappelijke onderzoeken gebruikt om transcriptie te versnellen.

Nucleotiden zijn moleculen die bestaan uit 3 fragmenten: een fosfaatgroep, een suiker en een purine of pyrimidine.

deze worden gebruikt voor het opbouwen van DNA/RNA-ketens (hierover vind je meer terug op wiki)

over monomeren vind je hier http://www.vcbio.science.ru.nl/virtuallessons/cellcycle/dna/ wat meer info

polymerisatie is het aaneenschakelen van de verschillende nucleotiden. Hoe deze polymerisatie juist in zijn werk gaat zie je heel goed op bioplek.org

hopelijk ben je hier al iets mee

Reageer