Fip Hoppen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 710

Fip Hoppen

Ik weet niet of er een topic over is, indien niet mag u dit eens lezen :wink:

Ik had graag ook een mening hierover gehad.

Fip Hoppen

Een mens zonder arm is nog altijd ruimschoots een mens, net zoals een mens zonder benen evenveel aanspraak kan maken op het etiket mens als een volledig van oren en poten voorzien exemplaar. Ook Fip Hoppen uit Noorwegen was op en top mens, hoewel hij het van kindsbeen af niet alleen zonder benen en armen moest stellen, maar ook nog eens zonder oorschelpen.

,,Zaken die een mens niet nodig heeft om zich te onderscheiden van een dier, wel integendeel'', zo placht Fip te zeggen wanneer weer eens een onverlaat zijn mens-zijn in twijfel had getrokken, wat vooral op de lagere school wel eens voorviel.

Na zijn humaniora ging Fip Hoppen naar de universiteit van Oslo en werd de meest vooraanstaande ontoloog (of zijnskundige) van Scandinavië. In die hoedanigheid kon hij zich volledig wijden aan het onderzoek naar de wezenskern van de mens. Daartoe vroeg hij zich af: wat is overbodig aan de mens en wat niet? Hij kwam al zeer snel tot enkele interessante bevindingen:

,,Ledematen zijn hompen vlees die aan onze rompen hangen te bengelen. Het zijn belachelijke en ontoereikende dingen. Om iets op te heffen is een kraan sterker en handiger, om zich voort te bewegen is een auto sneller en regenbestendiger en om in soep te roeren bestaan er sinds het begin der tijden lepels. Of lepelen, zoals men in sommige streken zegt. Maar dat doet nu niet terzake.''

Voor oorschelpen was prof. Hoppen zo mogelijk nog strenger: ,,Het zijn gekreukelde flappen die gemaakt zijn van dun behaard vel, kraakbeen en oorsmeer. Zelfs vissen hebben geen oorschelpen, en de meeste vissen hebben nog nooit één gedachte gekoesterd, laat staan dat ze weten wat een gedachte is. Vissen zijn weergaloze dommeriken, ik kan er zeer weinig respect voor opbrengen. Maar ze hebben tenminste geen oorschelpen. Dat is bewezen.''

,,Een mens komt veel beter tot zijn recht wanneer we hem ontdoen van alle ballast'', zo lezen we nog in wetenschappelijke publicaties van prof. Hoppen. ,,De bevrijde mens is een mens zonder ledematen en oorschelpen.''

,,Ontologisch onderzoek heeft voorts uitgewezen dat ook haargroei, kin(nen), neus en darmstelsel overbodig zijn en derhalve beter verwijderd kunnen worden.'' Fip voegde de daad bij het woord en liet zich ontdoen van voornoemde overbodigheden. In volgende fasen volgden ook nog amputaties van het geslacht, de oksels en schouders, de hals, de lippen en het gebit, de oogbollen en het voorhoofd.

Wat er na al deze ingrepen overblijft, is een rompje met een liploze mond en een achterhoofd. Of we nu zijn aanbeland bij de minimale mens, het ideaal van Fip Hoppen, weten we niet precies. Bij gebrek aan stembanden, tanden en lippen is communicatie met de professor immers zeer moeilijk geworden, en is het vierenvijftig jaar na de laatste operatie nog altijd wachten op verstaanbare instructies vanwege de ontoloog, die met machines in leven wordt gehouden.

Bron: http://www.standaard.be/archief/columns/in...GEHEIME+BOKALEN [/u]
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Gebruikersavatar
Berichten: 293

Re: Fip Hoppen

eng verhaal.... dat dit soort dingen overbodig zijn betekend nog niet dat ze niet nutig zijn....ik heb mijn ledematen liever bij me dan dat ik inferieure door mensen in elkaar geprutste dingetjes heb zoals deze meneer. erg jammer voor hem.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Fip Hoppen

Darmstelsel overbodig ? Ogen overbodig ? Dat je geen oorschelpen, armen en benen nodig hebt om als mens te overleven weet iedereen. Maar het zijn 'handige' dingen en ik zou ze niet kunnen missen. Zeker weer zo een proffesor die weer iets probeerde recht te praten dat krom was ...

Lijkt me wel eerder een broodje aap ... Toch zou ik wel graag een foto van die man zien ? :shock:

Btw, hebben ze zijn hart ook niet geamputeerd ? ;) Dat kan ik best met machines over genomen worden ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Fip Hoppen

,,Ledematen zijn hompen vlees die aan onze rompen hangen te bengelen. Het zijn belachelijke en ontoereikende dingen. Om iets op te heffen is een kraan sterker en handiger, om zich voort te bewegen is een auto sneller en regenbestendiger en om in soep te roeren bestaan er sinds het begin der tijden lepels. Of lepelen, zoals men in sommige streken zegt. Maar dat doet nu niet terzake.''
Wat deze beste meneer vergeet is dat als je een kraan neerzet en je laat hem staan, er niks gebeurd. Je moet in de kraan gaan zitten en met die belachelijke en ontoereikende dingen de knoppen bedienen om dat magnifieke en superieure stukje techniek dingen op te heffen.

Als alle mensen geen armen en benen hebben zal er niet eens een kraan komen om dingen op te tillen: die moet eerst nog gemaakt worden. :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Fip Hoppen

Ik hoop dat iedereen begrijpt dat dit niet echt is, het staat ook in Jongens en Wetenschap onde rde (verzonnen) collumn.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Fip Hoppen

:shock:

Heb even gegoogled onder "Fip Hoppen" en de enige hit was die naar die column in de standaard (de link in de eerste post). ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Fip Hoppen

Ik hoop dat iedereen begrijpt dat dit niet echt is, het staat ook in Jongens en Wetenschap onde rde (verzonnen) collumn.


Was dat verzonnen? Ah..ik dacht dat't echt was. Momenteel vind ik mijn Jongens en Wetenschap-boek nie. Stond dat daar soms bij? Ahja, tzal wel. Als ge der niets van op google vindt...
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Re: Fip Hoppen

Pagina 158 en 159 kun je 't nalezen. Fip Hoppen vindt het waarschijnlijk Hip om mensen te Foppen.

Berichten: 160

Re: Fip Hoppen

Als deelnemer aan het verkeer kan ik medelen dat het hebben van oorschelpen wel degelijk zijn nut heeft. (Voor het geval iemand zich ertoe aangetrokken voelt om Fop Hippen na te doen) Hiermee hoor je de richting van waaruit het geluid komt. (Faseverschuiving, tijdverschil ed.)

Altijd handig als je even niet oplet op wat er achter je gebeurt.

Verder is het een heel mooi verhaal.

Reageer