Beginnen met lineaire algebra

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

Beginnen met lineaire algebra

Hallo,

ik wil graag meer weten over lineaire algebra, dus ik ben op zoek naar een goed (exploratief) introductieboek hierover. Mijn wiskundekennis is redelijk beperkt, en ik heb voorheen (voor zover ik weet) nog bijna niets met lineaire algebra gedaan.

Kunnen jullie mij adviseren welk boek ik het beste aan kan schaffen voor zelfstudie? De volgende zaken vind ik belangrijk:

- Het boek is goed te gebruiken zonder veel voorkennis (bij wikipedia haak ik vrij snel af, aangezien het grootste gedeelte van de vaktermen me niets zegt)

- Het boek gaat op een conceptueel niveau in op de begrippen binnen de lineaire algebra

- Het boek legt uit waaróm dingen op een bepaalde manier worden gedaan

In eerste instantie ben ik op zoek naar een boek, maar mocht er iemand bijvoorbeeld een website kennen die aan bovenstaande punten voldoet, dan houd ik me ook aanbevolen.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 450

Re: Beginnen met lineaire algebra

Ik vind het boek "Linear Algebra and Its Applications" van David C. Lay uitstekend. Het is een typisch amerikaans boek wat wil zeggen dat de uitleg zeer opbouwend (sommigen zeggen zelfs langdradig) uitgeschreven is en aangevuld wordt met een heel pak voorbeelden. Ik ben wel van mening dat alvorens je kan beginnen aan lineaire algebra je tenminste moet beschikken over een basiskennis analyse en calculus.

Succes!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Beginnen met lineaire algebra

Met deze site kan je ook al aardig wat doen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer