Internet explorer verwijderen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 293

Internet explorer verwijderen

...niet echt wetenschap, maar goed.

(let wel dit gaat over windows XP)

Ik wil graag internet explorer verwijderen op zo'n manier dat ik de browser (dus niet alle dingen die er aan gelinkt zijn en die vitaal zijn voor een hoop andere programma's) niet meer vanuit windows kan opstarten in administrator mode zonder dat ik het moet herinstalleren. Hoe pakt men dit aan?

(ik heb google en microsoft al geraadpleegd)

MSDN had het over eenbestandje genaamd unattend.txt . ik kan dit bestand alleen niet vinden op mijn pc.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Internet explorer verwijderen

Waarom wil je het er af halen ? Ik denk alleen dat het je een hoop problemen zal bezorgen :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 293

Re: Internet explorer verwijderen

Waarom wil je het er af halen ? Ik denk alleen dat het je een hoop problemen zal bezorgen   :shock:
ik wil het er af halen zodat ik internet op linux heb staan en msn op windows (en niet beide op windows). zou me een hoop tijd schelen.

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: Internet explorer verwijderen

ik wil het er af halen zodat ik internet op linux heb staan en msn op windows (en niet beide op windows). zou me een hoop tijd schelen.
Dus als ik het goed begrijp wil je enkel nog internetten op Linux en msn'en (bestaat dit werkwoord???) op Windows...

- Mag ik er van uit gaan dat je een dual boot hebt, of gaat het om twee aparte machines?

- Welke Linux distributie gebruik je?

- Je zegt "zou me een hoop tijsd schelen". Waarmee zou je precies tijd besparen?

Als je enkel wil internetten op Linux, dan gebruik je de browser op Windows toch gewoon niet. Ik zie niet in waarom ie er per sé vanaf moet. Je gaat je enkel alleen maar een hele hoop problemen op de hals halen, zoals Cycloon al eerder zei...

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Internet explorer verwijderen

Internet Explorer is geintegreerd in Windows en kan dus niet worden verwijderd.

Indien MSN niet poort 80 gebruikt, kun je ervoor kiezen om deze dicht te gooien onder windows (poort 80 wordt gebruikt bij het normale internetten).

Er zijn ook Messenger versies die onder linux werken (zoals http://sourceforge.net/projects/lmme/ ) alleen ik weet zelf niet hoe goed die zijn.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Re: Internet explorer verwijderen

timwaagh schreef:ik wil het er af halen zodat ik internet op linux heb staan en msn op windows (en niet beide op windows). zou me een hoop tijd schelen.
Dus als ik het goed begrijp wil je enkel nog internetten op Linux en msn'en (bestaat dit werkwoord???) op Windows...

- Mag ik er van uit gaan dat je een dual boot hebt, of gaat het om twee aparte machines?

- Welke Linux distributie gebruik je?

- Je zegt "zou me een hoop tijsd schelen". Waarmee zou je precies tijd besparen?

Als je enkel wil internetten op Linux, dan gebruik je de browser op Windows toch gewoon niet. Ik zie niet in waarom ie er per sé vanaf moet. Je gaat je enkel alleen maar een hele hoop problemen op de hals halen, zoals Cycloon al eerder zei...
ach je hebt wel gelijk.

ik heb dual boot. ik gebruik een wat verouderde SuSe linux (niet dat dat er in deze veel toe doet, behalve dan dat ik die linux msn dingetjes waarschijnlijk niet zonder hulp aan de praat krijg en dat de internetbrowser van KDE ook de filebrowser is en ik het dus niet via de andere kant kan proberen).

Het zou me tijd schelen in de zin dat ik niet meer zo snel afgeleid ben. het is meer een psycho-verhaal dan een technisch verhaal. Meestal start ik het operating system op dat msn heeft (windows dus). Maar als ik dat nou doe en ik kan niet internetten, kan ik me beter concentreren op (huis)werk en dingen die ik écht belangrijk vindt, in plaats van dat ik de halve dag op internet rondhang. Dus zo scheelt het mij een hoop tijd.

Dus dat verhaal van 'dan gebruik je de browser op windows toch gewoon niet' gaat niet helemaal op.

Nuja Ik heb het idee dat ik me niet zoveel geks op de hals haal als ik gewoon de dingen (een dll ofzo...of geheel iets anders) die de GUI van internet explorer regelen permanent kan verwijderen. dit wordt toch niet gebruikt door andere programma's. Als ik windows maar zo saboteer dat ik niet meer kan browsen maar wel kan msn'en en mailen en de rest dan ben ik tevreden :shock: . Het wetenschapsforum check ik dan aan het eind van de dag wel, heb ik ook minder last van het 'maar ik moet nog x' -gevoel.

Ik ben ook wel beetje bang voor problemen, maar als ze niet al te groot zijn dan wil ik dat wel voor lief nemen 8) .

@Bart:

hoe gooi je die poorten dan dicht (windows help heeft het slechts over poorten ichtzetten tegen pogingen van buitenaf)? hier gebeurt dat normaal met een router maar ik neem aan dat dat ook wel op een andere manier kan (die router maakt denk ik geen onderscheid tussen windows of linux).

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Internet explorer verwijderen

Nuja Ik heb het idee dat ik me niet zoveel geks op de hals haal als ik gewoon de dingen (een dll ofzo...of geheel iets anders) die de GUI van internet explorer regelen permanent kan verwijderen. dit wordt toch niet gebruikt door andere programma's.
Incorrect. Internet Explorer wordt gebruikt door zowel de desktop als windows verkenner. 'Zomaar een dll bestandje' weghalen werkt helemaal niet omdat dit libraries zijn die voor meerder programma's zijn bedoeld.
hoe gooi je die poorten dan dicht (windows help heeft het slechts over poorten ichtzetten tegen pogingen van buitenaf)? hier gebeurt dat normaal met een router maar ik neem aan dat dat ook wel op een andere manier kan (die router maakt denk ik geen onderscheid tussen windows of linux).
Dat zul je in de firewall moeten instellen, maar ik denk dat MSN dezelfde poort gebruikt als een browser. Dat zal dus waarschijnlijk niet werken.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 226

Re: Internet explorer verwijderen

Microsoft neemt het traditioneel niet zo nauw met het onderscheid tussen IE en de Windows kernel. Allerlei zaken, die duidelijk in de kernel thuishoren, zijn in IE geïntegreerd. En hier en daar behoorlijk verweven. Als je IE eraf gooit, gooi je dus ook belangrijke delen van de kernel weg.

Gebruikersavatar
Berichten: 113

Re: Internet explorer verwijderen

Als je zonealarm installeert kan je gewoon toegang tot internet weigeren voor iexplore. De poort hoeft dan niet dicht te zijn voor MSN.

Als je de rest wel toegang geeft, zou dat allemaal gewoon moeten werken.
Kabouters bestaan niet

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: Internet explorer verwijderen

...maar ik denk dat MSN dezelfde poort gebruikt als een browser...


MSN werkt standaard op poort 1863 maar schakelt automatisch over op poort 80 als de 1863 wordt geblokeerd.

Gebruikersavatar
Berichten: 293

Re: Internet explorer verwijderen

Anonymous schreef:ach je hebt wel gelijk. ...  

.
dit was ik dus.

Nuja ik was ook niet van plan zomaar een dll weg te gooien...maar veel dll's worden helemaal niet door meerdere programma's gebruikt. meestal is wel iets dat essentieel is voor het ene proces maar niet nodig in andere. nu nog te weten komen welke dat is :shock: .

maar eigenlijk ligt de oplossing vrij voor de hand. uitvinden waar de beschrijving van de combinatie van dingetjes staat die de IE browser definieren en dat erafgooien. Gebruikt verkenner ook echt iexplore.exe? (na een korte check (de processen) kom ik erachter dat dit niet het geval is en dat ik dus zonder veel problemen iexplore.exe eraf kan gooien(ik verplaats het naar een backup op het lokale netwerk)). mislukt want zeker proces in windows komt erachter en maakt een nieuwe aan. na het bestuderen hiervan kom ik erachter dat proces winlogon.exe hier wat mee te maken heeft (taskmanagers ;) )...na een beetje gokken heb ik nog een paar andere iexplorre.exe's gevonden...deze heb ik een andere naam gegeven...n umaar hopen ;)

Re: Internet explorer verwijderen

Als je de internet explorer heb verwijdert dan moet je alles van windows98 weghalen of XP om uberhaupt hem er weer opnieuw erop te bekomen.

Het programma 98 zegt steeds van 'Internet explorer reeds geinstalleerd' terwijl dat niet zo was.

En je vindt dan geen toets: 'Toch Installaren STOM ROT SYSTEEM'.

Hun systeem is de master of the universe...dus niet.

Reageer